چانگان ۱۰۰ هزار دستگاه مزدا می سازد

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

پرشین خودرو: مهمترین حاصل جوینت ونچر شرکت خودروسازی چانگان چین با شرکت خودروسازی مزدای ژاپن خودرو مزدا اکسلا است که به طور رسمی وارد بازار چین شده است.

به گزارش ممتازنیوز، جوینت ونچر چانگان-مزدا ماهانه ۵ هزار دستگاه خودرو مزدا اکسل تولید و به بازار عرضه خواهد کرد. خودرویی که در دنیا به عنوان مزدا۳ شناخته می شود در بازار چین و ژاپن با نام اکسلا شناخته می شود.

چانگان 100 هزار دستگاه مزدا تولید می کند

بر اساس آمار انجمن خودرو سواری چین، جوینت ونچر چانگان مزدا از ماه ژانویه تا آوریل ۲۰۲۲ بیش از ۲۵ هزار دستگاه خودرو در بازار چین فروخت که ۱۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه از آن خودروی شاسی بلند CX-5 بود. در همین فاصله فروش مزدا۳ و مزدا۳ خینگ چنگ ۵۴۵۱ دستگاه بود.

ورود اکسلا، CX-5 و طراحی جدید مزدا۳ خینگ چنگ از ماه سپتامبر امسال، به چانگان مزدا کمک خواهد کرد که به هدف ۱۰۰ هزار دستگاه در سال برسند. ۳۵ درصد از این تعداد یعنی ۳۵ هزار دستگاه برای خودروی اکسلا و ۵۵ درصد برای شاسی بلند CX-5 برنامه ریزی شده و بقیه مربوط به مزدا۲ و مزدا۳ خینگ چنگ است.

مزدا۲ در بازار چین قیمت ۱۱ هزار ۳۴۱ تا ۱۴ هزار و ۵۸۲ دلار را پوشش می دهد، مزدا۳ خینگ چنگ دامنه قیمتی ۱۴ هزار و ۵۸۲ تا ۱۷ هزار و ۸۲۲ دلار و اکسلا دامنه قیمتی ۱۷ هزار و ۸۲۲ تا ۲۵ هزار و ۹۲۳ دلاری را پوشش خواهند داد.

چانگان 100 هزار دستگاه مزدا تولید می کند


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.