آب سرد نظرسنجی‌ها روی شور و حرارت اوباما و رامنی

درباره خوشبینی مردم به اوضاع اقتصادی این کشور در آینده ، نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که بیشتر مردم به طور کلی نظر مثبتی درباره آینده اقتصادی کشورشان ندارند.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، اگرچه صحت نظرسنجی ها در انتخابات آمریکا زیر سوال رفته و مشخص شده است که برخی اسپانسرهای مالی در نتایج آن نقش دارند اما هنوز هم بسیاری از رسانه ها به این آمارها استناد می کنند و نتایج یک نظرسنجی که به تازگی درآمریکا منتشر شده است نشان می دهد فاصله باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر این کشور با میت رامنی نامزد حزب جمهوریخواه این کشور در این انتخابات خیلی کم شده است .

فاصله این دو نامزد انتخابات در حالی این چنین به هم نزدیک شده که سه هفته بیشتر به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی نمانده است. البته بر اساس نتایج همین نظرسنجی هنوز اوباما اندکی از رامنی جلوتر است.

بر اساس تازه ترین نظر سنجی که برای شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز و روزنامه واشنگتن پست انجام گرفته است اگر انتخابات ریاست جمهوری در این مقطع زمانی برگزار شود اوباما با ۴۹ درصد آرا بر رامنی با ۴۶ درصد آرا پیروز خواهد شد. این میزان تفاوت از آنجا می تواند برای نامزد حزب دموکرات آمریکا نگران کننده باشد که سه درصد تفاوت، از ضریب خطای این نظرسنجی نیز کمتر است.

با این حال نتایج همین نظر سنجی نشان می دهد که اوباما در ۹ ایالت کلیدی آمریکا یعنی کلورادو، فلوریدا، آیووا، نوادا، نیوهمپشایر، کارولینای شمالی ، اوهایو، ویرجینیا و ویسکانسین با حمایت ۵۱ درصدی مردم نسبت به ۴۶ درصد برای رامنی جلوتر است.

درباره خوشبینی مردم به اوضاع اقتصادی این کشور در آینده ، نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که بیشتر مردم به طور کلی نظر مثبتی درباره آینده اقتصادی کشورشان ندارند. نتایج همین نظرسنجی در این رابطه نیز نشان می دهد که تنها ۴۲ درصد واجدان شرایط رای بر این باورند که کشورشان در مسیر خوبی حرکت می کند.

درباره برنامه های اقتصادی، نتایج همین نظرسنجی نشان می دهد هیچکدام از نامزدها ، یعنی نه اوباما و نه رامنی نتوانسته اند رای دهندگان را مجاب کنند که برنامه اقتصادی آنها برای کشور موثر واقع خواهد شد. با این حال ، بر اساس نتایج همین نظر سنجی، ۵۱ درصد رای دهندگان احتمالی در آمریکا به برنامه های رامنی برای بهبود اوضاع اقتصادی کشورشان بیشتر اعتماد دارند تا اوباما که فقط ۴۸ درصد آرا را در این خصوص از آن خود کرده است.

درباره موضوعات اجتماعی ، نامزد حزب جمهوریخواه آمریکا وضع خوبی ندارد. زیرا نتایج همین نظرسنجی نشان می دهد ۵۷ درصد شرکت کنندگان بر این باورند رامنی وسیاست های وی بیشتر در حمایت از طبقه ثروتمند جامعه است. ۶۸ درصد نیز می گویند سیاست های اوباما در حمایت از طبقه متوسط جامعه است.

عامل نژادی نیز در انتخاب رای دهندگان آمریکایی بی تاثیر نیست . چون که نتایج همین نظرسنجی نشان می دهد در بین سفید پوستان، اوباما نسبت به رامنی ۱۱ درصد عقب تر است. اما اوباما در بین دیگر نژادها از حمایت ۷۸ درصدی مردم برخوردار است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.