آغاز فعالیت شورای عالی استان ها ۲ ماه بعد از شورای شهر و روستا

فروردین ۱۴۰۳

معاون امور مجلس شورای عالی استان ها گفت: زمان آغاز به کار شورای عالی استان ها ۲ ماه بعد از آغاز به کار فعالیت های شورای شهرو روستا در کشور است.

اسد اله راشدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: زمان آغاز به کار شوراهای عالی استانها ۲ ماه بعد از آغاز به کار فعالیت های شوراهای شهر و روستا در کشور است که به صورت پلکانی شوراهای روستا، شوراهای بخش را تشکیل می دهند و شوراهای بخش و شهر، شوراهای شهرستان ها را تشکیل و شوراهای شهرستانها شورای استان ها تشکیل می دهند.

وی در ادامه افزود: مطابق جمعیت هر استان نمایندگانی از آن استانها در شورای عالی استان ها انتخاب می شوند به عنوان مثال شورای استان ایلام۲ نماینده در شورای عالی استان ها دارد. استان خوزستان ۳ نماینده و استان تهران ۴ نماینده دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: به سبب قانون تبصره یک ماده ۱۴ اصلاحیه استان ها استان هایی تا ۲ میلیون نفر جمعیت ۲ نفر نماینده و استان های دارای بیش از ۲ میلیون جمعیت ۳ نماینده و استان هایی مانند تهران ۴ نماینده به شورای عالی اعزام می کنند.

وی خاطر نشان کرد: مجموعاً ۷۵ نفر منتخب بیش از یکصد و بیست و پنج هزار اعضای شوراهای شهر و روستا به عنوان پارلمان محلی کشور مطابق قانون تشکیل و به وظایف خویش عمل خواهد کرد./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.