اجرای تابستانه دوره های آموزشی طرح ملی تربیت مهندسان فردا

‘کورش پرند’ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: به منظور آموزش مهارت های عملی به عنوان پایه و اساسی برای توانمند سازی نیروی انسانی ماهر، متخصص و کارآفرین و همچنین ایجاد زمینه های اشتغال قبل از ورود به دانشگاه، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، دوره های آموزشی طرح ملی مهندسان فردا با رویکرد آموزش های مسأله محور را در چندین رشته مهارتی تدوین و برای اجرا به استان ها ابلاغ کرده است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان داشت: این آموزش ها برای دانش آموزان دوره های ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان و همچنین سایر نوجوانان و جوانان جویای مهارت از تابستان امسال در رشته هایی همچون رباتیک، ساخت زیردریایی، رایانه، انیمیشن و متحرک سازی، طراحی سایت، بورس و تجارت الکترونیک،ماشین های با سوخت شیمیایی، تولید قطعات پلاستیک و کامپوزیتی، سازه های ماکارونی، گیوه بافی، عروسک سازی و … برگزار می شود و برای تمامی دوره ها، بسته آموزشی شامل جزوه، سی دی دوره و تجهیزات مورد نیاز برای اجرای پروژه ها تهیه شده است.

پرند افزود: تقویت فرهنگ مهارت آموزی و آماده سازی نیروی کار آینده، ارتقا و افزایش مهارت دانش آموزان رشته های نظری، شناسایی نخبگان مهارتی، تربیت نیروی انسانی ماهر برای آینده، هدایت تحصیلی و آمادگی برای احراز مشاغل آینده، تقویت و تحقق روحیه خلاقیت و نو آوری در دانش آموزان، ایجاد انگیزه لازم برای فراگیری مهارت های پایه و افزایش روحیه رقابت سالم از جمله ضرورت های اجرای طرح مذکور است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: در دوره های آموزشی مسأله محور برخلاف سایر روش های آموزشی، با هدایت مربی، چند پروژه عملی مشخص توسط کارآموز اجرا می شود و فراگیر در حین انجام فعالیت های عملی و ارائه پروژه، شایستگی های لازم را کسب می کند.

پرند افزود: استانداری، اداره کل آموزش و پرورش استان، نواحی مقاومت بسیج، شهرداری ها، صدا و سیمای استان از جمله دستگاه های همکار ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای استان ها در اجرای طرح مذکور هستند.

وی در ادامه بیان داشت: هر استان بین سه تا پنج رشته از رشته های مورد نظر را با حداقل۵۰ درصد رشته های دارای پروژه عملی برای تعداد حداقل یکهزار و حداکثر سه هزار نفر اجرا می کند.

یادآور می شود، به منظور کشف استعدادها و ترغیب دانش آموزان به کارهای عملی، پژوهشی و ایجاد فرهنگ کار گروهی و ایجاد رقابت سالم، در پایان کلاس های آموزشی، مسابقات مهارتی در سه مقطع دبستان، راهنمایی و دبیرستان برای همه رشته ها تدارک دیده شده است.

اقتصام ** ۹۱۲۳ **۱۳۱۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۳۶۹۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.