ادامه فساد اخلاقی در ارتش آمریکا

اردیبهشت ۱۴۰۳

فساد اخلاقی در بین نیروهای ارتش و وزارت دفاع آمریکا همچنان ادامه دارد. این فساد به اندازه ای فراگیر است که مقامات آمریکایی ترجیح می دهند از انتشار یافتن خبرها و آمار واقعی در خصوص آن جلوگیری کنند.

به گزارش مجله شبانه ممتاز نیوز، رسوایی اخیر در خصوص فساد جنسی گسترده در ارتش آمریکا ضربه حیثیتی سختی به واشنگتن وارد کرده است. منابع خبری اخیرا اعلام کرده اند که کنگره آمریکا، فرماندهان ارتش آمریکا را به ساختمان کنگره احضار کرده است تا آنها توضیحات خود را در ارتباط با تجاوزهای جنسی صورت گرفته میان نظامیان ارائه کنند.

در این بین احتمال قانونی شدن مجموعه‌ای از اقدامات جدید برای بررسی فساد جنسی در ارتش آمریکا نیز وجود دارد؛ از بین این اقدامات، طرحی وجود دارد که شامل افزایش نظارت بر فرماندهانی می شود که تصمیم گیری دربارهٔ تعقیب قضائی و تعیین مجازات برای جرایم جنسی را بر عهده دارند.

روزنامه آمریکایی «یو اس ای تودی» در گزارشی نوشت؛ متعاقب یافته‌های جدید بازرسان نظامی در آمریکا، ۶۰ نظامی آمریکایی به دلیل ارتکاب جرایمی از جمله استفاده از مشروبات الکلی،
کودک آزاری و تجاوز جنسی اخراج شده‌اند.

«چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا در تاریخ ۱۷ ماه مه سال جاری میلادی دستور بررسی سوابق ماموران استخدام و مشاوران تجاوز جنسی در ارتش آمریکا را متعاقب انتشار یافتن گزارش اخیر پنتاگون در ماه مه مبنی بر وجود ۲۶ هزار مورد تجاوز جنسی میان نظامیان آمریکایی در سال ۲۰۱۲ میلادی که به معنای افزایش ۳۵ درصدی فساد جنسی در ارتش آمریکا از سال ۲۰۱۲ میلادی بود، صادر کرد.

علاوه بر این، سوابق و پرونده‌های مربوط به حداقل ۳۵ هزار نظامی آمریکایی نیز مورد بررسی قرار گرفته و یا همچنان تحت بازبینی قرار دارد.

چندی پیش نشریه آنتی وار گزارش داد که مسئله تجاوز جنسی در ارتش آمریکا به سمی تبدیل شده که به تمام حوزه ها و شاخه‌ها سرایت کرده و به نظر می‌رسد هر چه تعداد زنان ثبت‌نام کننده در ارتش بیشتر می‌شود مسئله تجاوز جنسی هم بدتر می‌شود.

آنتی‌وار در مقاله‌ای به قلم “کلی بیوکار ولاهوس” به بهانه بازداشت یکی از مقامات ارتش آمریکا به اتهام تجاوز به عنف در حالی که خود مسئولیت جلوگیری از تجاوز به زنان را در نیروی هوایی بر عهده داشته ، مسئله تجاوز به عنف در ارتش آمریکا را مورد بررسی قرار داده و با اشاره به افزایش آمار قربانیان تجاوز در میان زنان ارتش از برخی اعمال نفوذها در پرونده مجرمان و محکومان از سوی مقامات ارتش و لغو و نقض احکام صحبت می کند .

آنتی‌وار مدتی است ک در خصوص تجاوز جنسی در ارتش آمریکا مطلب می‌نویسد. کلی بیوکار ولاهوس، نویسنده این مقاله می‌پرسد چرا هنوز هم زنان در ارتش ثبت‌نام می‌کنند؟

مرور عملکرد سیاستمداران ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد که گسترش فساد در مصادیق مختلف آن در میان سیاستمداران آمریکایی روند فزاینده‌ای داشته است، به طوری که در بدنه حاکمیت ایالات متحده فساد مالی و اخلاقی به صورت حلقه‌ای و زنجیره‌وار گسترش یافته است که این امر نشان از پوسیدگی و زوال دولت در بحث اخلاق دارد.

گسترش فساد در میان دولتمردان آمریکا سبب شده تا در چند سال قبل اعتماد شهروندان آمریکایی به نهادهای حکومتی کاهش شدیدی یابد به طوری که مردم معتقدند کسی که به قله هرم سیاسی دولت و حکومت می‌رسد، به طور حتم دچار فساد می شود.

ایالات متحده آمریکا با وجود اینکه مدعی الگوی تمام عیار دموکراسی غربی و توسعه‌یافتگی است اما به لحاظ فساد اخلاقی، میزان کفایت دولت و دولتمردان در این مورد دچار وضعیت نامناسبی می‌باشد به گونه‌ای که در میان کشورهای توسعه یافته جایگاه نازلی را به خود اختصاص داده است. هرچند مسئله فساد در لایه‌های حکومت آمریکا مسئله چندان غریبی نیست و بارها در تاریخ دولت‌های مختلف ایالات متحده شاهد آن بوده‌ایم. /رسالت


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.