ارائه یک پایگاه اطلاعاتی لبخند برای توسعه نرم‌افزارهای تشخیص سن

دانشمندان به تازگی یک پایگاه اطلاعاتی لبخند را برای توسعه نرم‌افزارهای تشخیص سن ارائه کردند.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران  به نقل از نشریه ساینس دیلی محققان علوم کامپیوتر دانشگاه آمستردام توانستند با ثبت ویدیویی لبخند ۴۸۱ فرد بازدیدکننده از مرکز علمی نمو در آمستردام، جامع‌ترین بانک اطلاعاتی لبخند را جهت ارتقای نرم‌افزارهای تشخیص دهنده سن و احساسات انسان‌ها ارائه کنند.

براساس این گزارش محققان علاوه بر لبخند، حالات چهره افراد را در موقعیت‌های مختلف غم، شادی، عصبانیت و تعجب و ترس و نیز جزئیات مختلف صورت نظیر بالا رفتن سریع گوشه‌های دهان در حالات مختلف ثبت کردند.

نتایج حاصل از این گزارش حاکی است: انجام این آزمون‌ها و آزمون‌های دیگر مانند حدس زدن سن افراد دیگر از روی تصاویر و قضاوت صفات شخصیتی آنها و جمع‌آوری اطلاعات و اعمال آنها در نرم‌افزارهای تشخیص سن و تجزیه و تحلیل کننده رفتار و احساسات انسان منجر به توسعه و پیشرفت این نرم‌افزارها می‌شود.

از طرفی نتایج دیگر این مطالعه افزود: به نظر می‌رسد که این نرم‌افزار ارتقا یافته، میزان سن افراد را اندکی بهتر از وضعیت روحی و حالات و احساسات افراد تخمین می‌زند.

براساس این گزارش محققان همچنین افزودند: با توجه به نتایج به دست آمده می‌توان گفت افراد بالای ۴۰ سال هنگامی که لبخند می‌زنند جوان‌تر به نظر می‌رسند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.