ارتباط رانندگی زنان با فساد در عربستان

۲۷م اسفند ،

ارتباط رانندگی زنان با فساد در عربستان

به گفتۀ فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی عربستان، سبب جلوگیری ماموران راهنمایی و رانندگی از رانندگی زنان، صرفا نداشتن گواهینامه است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از العالم، سرلشکر “عبدالرحمن المقبل” فرمانده کل راهنمایی و رانندگی عربستان تاکید کرد: در صورت ملاحظه رانندگی زنان در عربستان، تنها اقدامی که از سوی ماموران صورت می گیرد، جریمه کردن او به سبب رانندگی بدون داشتن گواهینامه است.

به نوشته خبرگزاری “الجزیره العربیه” این ادعا در حالی مطرح می گردد که هیئت موسوم به “امر به معروف و نهی از منکر” در این کشور، بر خلاف عرف جاری در همه کشورهای جهان، زنان راننده را تحت پیگرد قرار می دهد و آنان را به مراجع قضایی معرفثی می کند و زنان راننده در عربستان، بعضا با محکومیت هایی مانند حبس و شلاق مواجه می شوند.

روزنامه “دیلی میل” هم اخیرا در یادداشتی، از انتشار یافتن گزارش یک “علمی” شورای عالی فتوای عربستان خبر داد که موضوع عفت زنان را به اعطای مجوز رانندگی به آنان ارتباط می دهد.

در این یادداشت آمده است: در حال حاضر سیاستمداران ارشد عربستانی گزارشی را دست به دست می کنند که اخطار می دهد: اعطای مجوز رانندگی به زنان، کشور را به لانۀ فساد و گناه تبدیل خواهد کرد و سبب خواهد شد دختران، عفت خود را از دست بدهند و مردان به همجنس‌گرایی روی آورند.

یکشنبه ۲۷ اسفند   ۲۳:۴۸

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. پانی:

    البته اگرجهاد نکاه ویاجهادزنا انجام بدهند دولت عربستان کاملا حمایت میکند

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.