ارسال بیش از ۵ میلیون مترمکعب گاز به ۲ نیروگاه کرمانشاه

سه شنبه ۱۶ خرداد – ۰۵:۲۲:۴۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

با هدف جایگزینی با سوخت مایع انجام می شود؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- امکان دریافت روزانه بیش از پنج میلیون متر مکعب گاز برای نیروگاه های بزرگ و کوچک اسلام آباد غرب(“سی. اچ. پی. و بی. او. او”) استان کرمانشاه تا یک ماه آینده فراهم می شود.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان این که برای تامین گاز این دو نیروگاه خط لوله ۲۰ اینچی به طول ۱۲ کیلومتر احداث شده است، افزود: هم اکنون آزمایش با آب (هیدرو استاتیک)  ۶۷۰۰ متر این خط لوله انجام شده و آزمایش بخش باقی مانده (۵۳۰۰متر) نیز در دست اجراست.
نقی کمالی اظهار کرد: تکمیل این عملیات، امکان گازرسانی به این دو نیروگاه را تا سقف ۲۵۰ هزار مترمکعب در ساعت فراهم خواهد کرد.
به گفته وی پیشرفت کلی عملیات گازرسانی به نیروگاه های یاد شده، بیش از ۹۰ درصد است و تا یک ماه آینده می توانند روزانه ۵٫۲ میلیون مترمکعب گاز دریافت کنند.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه، مصرف گاز نیروگاه کوچک اسلام آباد (سی.اچ.پی) را یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب در روز و مصرف گاز نیروگاه بزرگ اسلام آباد (بی.او.او) را نیز چهار میلیون مترمکعب در روز اعلام و اظهار کرد: با گازرسانی به این دو  نیروگاه، علاوه بر کاهش آلودگی های زیست محیطی ۵٫۲ میلیون مترمکعب گاز جایگزین سوخت های مایع خواهد شد.
کمالی گفت: اعتبار هزینه شده برای گازرسانی به این دو نیروگاه را ۳۴ میلیارد ریال اعلام کرد.
وی با بیان این که گازرسانی به صنایع و نیروگاه های متقاضی گاز در استان در دستور کار این شرکت قرار دارد، گفت: استفاده از گاز به جای دیگر سوخت ها مزیتی اقتصادی به شمار می آید و افزایش راندمان واحدهای صنعتی، سودآوری و رشد صنعتی استان کرمانشاه را در پی خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با تاکید بر این که تلاش مجموعه شرکت گاز این استان ارائه خدمت مطلوب به مشترکان در همه بخش ها اعم از خانگی،‌ تجاری، صنعتی و نیروگاهی است، تاکید کرد: پرداخت به موقع گازبها،‌ اجرای طرح ها را شتاب خواهد داد،‌از این رو توصیه می شود مشترکان به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۵۱۷۲۲۴۰۴۹۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.