ازدواج حیرت آور پسر عراقی ۱۴ ساله (عکس)

گردآوری توسط گروه وبگردی ممتازنیوز

ازدواج حیرت آور پسر عراقی ۱۴ ساله (عکس)

ازدواج حیرت آور پسر عراقی 14 ساله (عکس)

 “حسین یونس” نوجوان ۱۴ ساله عراقی مجبور شد با اصرار پدرش با دختر عموی ۱۷ ساله خود ازدواج کند، در حالی که با توجه به سن او و بر اساس قوانین عراق، این ازدواج غیرقانونی به شمار می آید.ازدواج اجباری دختران کم سن و سال، پدیده ای است که در برخی مناطق کشورهای عربی رواج دارد، اما ازدواج یک پسر پیش از رسیدن به سن قانونی و برخلاف تمایل خود، شاید کمتر اتفاق بیفتد و بخاط ر همین همه شوکه شدند.

“حسین” داماد ۱۴ ساله ای است که پیش از رسیدن به سن قانونی ازدواج، به اصرار پدرش به عقد دختر  عمویش در آمده است. خانواده این داماد نوجوان عراقی اهل موصل هستند که پس از تهدید گروههای مسلح، از نینوا گریختند.  پایگاه اینترنتی سومریه نیوز، با نقل این خبر، از قول پدر داماد نوشت: من پیر و بیمارم، وضعیت مالی مان نیز معمولی است. نمی خواهم پسرم منحرف شود، لذا با سرعت زمینه ازدواجش را فراهم کردم، گرچه می دانم این کار غیرقانونی است، اما حفظ فرزندم واجبتر است.

ازدواج حیرت آور پسر عراقی 14 ساله (عکس)

اما حسین، داماد ۱۴ ساله – که بنزین فروش است- درباره این ازدواج نظر دیگری دارد. وی می گوید: بین من و دخترعمویم علاقه و احساسی وجود نداشت، او سه سال هم از من بزرگتر است، اما به خاطر پدرم با هم ازدواج کردیم، چون وی خواست که قبل از مرگش عروسی ما را ببیند. سهام (مادر عروس) نیز درباره این پیوند می گوید: خودم حسین را تربیت کرده ام و اخلاقش را به خوبی می شناسم، از طرفی مایل بودم تعداد افراد خانواده بیشتر شود، به همین دلیل دخترم را به عقدش درآوردم.

محاسن (مادر داماد) هم می گوید: نتوانستم با اصرار همسرم برای ازدواج پسر بزرگمان حسین در این سن کم مخالفت کنم، حسین تنها فرد در خانواده ماست که در چنین سنی ازدواج می کند، اما با این حال از ازدواجش راضی هستم.در همین حال، “سفیان عباس” رییس کانون وکلای استان صلاح الدین عراق در این زمینه گفت: ازدواج حسین غیرقانونی و مغایر با قوانین عراق می باشد، چون سن وی هنوز ۱۵ سال نشده است.

تعداد نمایش ۱۹ بار

جهت عضویت در سایت ممتاز کلیک کنید

جهت عضویت در سایت ممتاز کلیک کنید

ارسال به کلوب ارسال به یاهو ارسال به گوگل ارسال به yahoo buzz ارسال به فرند فید


ایران -موبایل-کامپیوتر-آموزشی-فرهنگی-تفریحی-سرگرمی-فال
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.