اسناد و مدارک بین‌المللی؛ گواه حاکمیت ابدی ایران بر جزایر سه‌گانه خلیج‌فارس

۱۴م آذر ،

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه تکرار ادعاهای مضحک امارات دربارهٔ جزایر سه‌گانه ایرانی بی‌ارزش بوده و طرح مجدد آن تنها یک روانی است، گفت: این جزایر از لحاظ تاریخی متعلق به ایران است و این موضوع در تمامی اسناد و مدارک بین‌المللی قید و اثبات شده‌ است لذا جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه در این زمینه مذاکره‌ای نخواهد کرد.

سید باقر حسینی نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در واکنش به ادعاهای واهی امارات دربارهٔ جزایر سه‌گانه ایران در خلیج فارس گفت: کشورهای عربی سعی دارند با توجه به تحولات منطقه‌ای و خصوصا مسئله سوریه با طرح دوباره ادعاهای واهی، مسائل منطقه را تحت‌الشعاع قرار دهند و فشار دوباره‌ای بر ایران وارد کنند.

وی در ادامه با اشاره به همراهی برخی کشورها با استکبار جهانی در جهت حمایت از تروریست‌های سوریه افزود: کشورهای عربی در راستای ایجاد تنش در منطقه و فرافکنی، سناریوی تکراری را طرح می‌کنند تا دخالت‌ و اقدامات مفتضحانه خود در سوریه را بپوشانند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین با بیان اینکه حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه کاملا شفاف و مسلم است، تصریح کرد: ما همواره ادعاهای واهی اماراتی‌ها را با قدرت و قاطعیت رد کرده و غیر قابل قبول می‌دانیم بنابراین ادعای تکراری آنها ارزش ندارد و به آن توجهی نخواهد شد.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند با تاکید بر حاکمیت ابدی ایران بر جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک گفت: این جزایر از لحاظ تاریخی متعلق به ایران است و این موضوع در تمامی اسناد و مدارک بین‌المللی قید و از این نظر ثابت شده‌است و جمهوری اسلامی در این مورد وارد مذاکره نمی‌شود.

وی در پایان ادعاهای کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را مضحک دانست و اظهار داشت: جزایر سه‌گانه جزء لاینفک خاک کشور ماست و ادعاهای کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ادعای مضحکی در عرصه بین‌المللی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.