اصلاحات در سوریه توسط تروریست های خارجی محقق نمی شود

به گزارش ایرنا از اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه، ‘نظام الدین زاهدوف’ معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان که به منظور شرکت در اجلاس مشورتی تهران پیرامون سوریه به کشورمان سفر کرده است، روز چهارشنبه با ‘سیدعباس عراقچی’ معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت وگو کرد.

در این ملاقات، روابط دوجانبه، تحولات منطقه بویژه تحولات و وقایع اخیر در سوریه و نیز در منطقه بدخشان تاجیکستان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

زاهدوف درباره تلاش های اصولی و سازنده جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حل بحران سوریه، تحولات جاری در این کشور را پیچیده و مشکوک خواند و تصریح کرد که مشکلات سوریه ناشی از دخالت بیگانگان است.

عراقچی نیز ضمن تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که اصلاحات در سوریه توسط تروریست های خارجی محقق نمی شود.

وی با اشاره به وقایع اخیر بدخشان تاجیکستان و محکوم کردن هرگونه اقدام تروریستی، بر اهمیت حفظ صلح و ثبات در تاجیکستان و حل وفصل مشکلات از طریق گفت وگو و روش های مسالمت آمیز تاکید و از سوء استفاده بیگانگان در حوادث اخیر ابراز نگرانی کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان ضمن مشکوک خواندن کشته شدن نماینده حزب نهضت اسلامی تاجیکستان همزمان با وقایع اخیر، خواستار پیگیری و رسیدگی موضوع از سوی تاجیکستان شد.

معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان نیز ضمن ارایه گزارشی از آخرین وضعیت استان بدخشان، تصریح کرد: در حال حاضر آرامش در این منطقه برقرار است.

وی با اذعان به امکان سوء استفاده بیگانگان از حوادث منطقه ، اظهارداشت: دادستانی تاجیکستان بصورت جدی در حال تحقیق کامل پیرامون کشته شدن نماینده حزب نهضت اسلامی تاجیکستان در استان بدخشان است و نگرانی دوستان ایرانی را درک می کند.

در ادامه این دیدار معاونین وزراء امور خارجه دو کشور، آخرین وضعیت همکاری های دوجانبه و اجرای پروژه های راهبردی در روابط فیمابین را بررسی کردند.

همچنین در این راستا طرفین توسعه همکاری های سه جانبه ایران، تاجیکستان و افغانستان را نیز مورد تاکید قرار گرفت.

سیام**۹۱۰۳** ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۸۰۲۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.