اعزام ۳۵۰۰ مبلغ در ماه محرم به سراسر کشور

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

مدیر کل امور اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: امسال نزدیک به هزار و ۵۰۰ مبلغ از حوزه علمیه قم و دو هزار نفر از مبلغان بومی استان ها ماه محرم در امامزادگان به امر تبلیغ می پردازند.

احمد پاک نماز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: برای اولین بار ۲۵۰۰ مبلغ در مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه حضور پیدا نمودند.
وی افزود: ظرفیت اعزام مبلغ ظرفیت بالایی است که باید به نحو شایسته از آن استفاده شود و بتواند تاثیر گذاری مورد نظر را داشته باشد.
پاک نهاد ضرورت احیای موقوفات را مورد تاکید قرار داد و بیان نمود: برای ما جای تاسف دارد که در وقت قاجاریه ۱۳۰ مدرسه وقفی در تهران دایر بوده و به امر تربیت طلاب می پرداختند تنها کاش های آن بر جای مانده است.
مدیر کل امور اعزام مبلغان سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: امر وقف یک امر مستحب نمی باش، میلیونها نفر با وقف سر و کار دارند اما مسایل آن را نمی دانند که مبلغان مسئول می باشند تا احکام آن را برای مردم بیان نمایند.
وی با تاکید بر اینکه مبلغان یک منبر را در دهه محرم به مسئله وقف اختصاص دهند تصریح نمود: باید به سمت احیای وقف های منفعتی برویم و بهترین فرصت برای تبیین و تبلیغ این موضوع مهم فرصت ایام عزاداری محرم است.
حجت الاسلام و المسلمین پاک نهاد از هدفمند نمودن تبلیغ خبر داد و گفت: استان ها درخواست دارند که مبلغان با سطوح عالی را به مناطق اعزام کنیم باید اعزام هایی تخصصی را فعال کنیم هم اکنون بیش از ۵۰۰ پرونده مبلغان تشکیل شده که حاوی مدرک دکترا و حافظ کل قرآن می باشند. 
وی با بیان اینکه چندین دوره آموزشی مبلغان در مشهد برگزار شد ابراز نمود: اشنایی با شبهات وهابیت، کارگاه های آموزشی وقف، مقتل شناسی و کاربرد حدیث زندگی، مباحث مهدویت، نقد مسیحیت، مشاوره و مخاطب شناسی از جمله عناوین آن دوره ها بود.
حجت الاسلام و المسلمین پاک نهاد با اشاره به مبلغان اعزامی در ماه محرم امسال گفت: امسال قریب به هزار و ۵۰۰ مبلغ از حوزه علمیه قم و ۲ هزار نفر از مبلغان بومی استانها در امامزادگان و مناطق محروم به امر تبلیغ می پردازند./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.