افراد جامعه اسلامی همانند جسم واحد هستند

دوشنبه ۲۶ تیر – ۰۹:۲۲:۵۹ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- برادری، تواضع، اخلاق نیک، تقوا و همدردی با مسلمین از لوازم جامعه اسلامی است،ایران، مظهر ارائه عدالت به جامعه بشری می‌باشد و رهبری، ماموریت مجمع جهانی تقریب مذاهب ا سلامی را، تحقق امت واحده قرار داده‌اند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ آیت‌الله شیخ محسن اراکی در مراسم تودیع و معارفه دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که صبح امروز در محل تالار اجتماعات سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، با بیان اینکه بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی، احیای مجدد هویت جامعه اسلامی است، گفت: دین و منابع دینی ما هویتی را برای جامعه اسلامی تعریف می‌کنند که مولد آن ذات مقدس پیامبر اکرم‌(ص) است و خداوند در زبان دین وجود ایشان را به عنوان والد و پدر این امت معرفی می‌کنند و آن مولّد بزرگ تاریخ بشر، این جامعه‌ای است که هویتش را اسلام الهی می‌سازد.
دبیر کل جدید مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ما یک جامعه اسلامی واحد داریم که مومنان در آن، همانند جسم واحدی هستند لذا هر عضو از جامعه اسلامی که از رسول اکرم‌(ص) تبعیت کند، احساس وحدت در او به وجود آمده و این حس یک ا حساس حقیقی با هویت اسلامی است.
وی ادامه داد: ما یک جامعه اسلامی واحد داریم که مومنان در آن، همانند جسم واحدی هستند لذا هر عضو از جامعه اسلامی که از رسول اکرم‌(ص) تبعیت کند، احساس وحدت در او به وجود آمده و این حس یک ا حساس حقیقی با هویت اسلامی است.
آیت‌الله اراکی عدالت را یکی از ثمرات هویت اسلامی دانست و یادآور شد: برادری، اخوت تواضع، اخلاق نیک، تقوا و همدردی با مسلمین از لوازم این جامعه الهی و اسلامی است.
دبیر کل جدید مجمع تقریب مذاهب اسلامی، انقلاب اسلامی ایران را مظهر ارائه عدالت به جامعه بشری توصیف کرد و افزود: امام راحل‌(ره) توانست این هویت اسلامی را که زیر چکمه ظالمان و مستکبران مضمحل می‌شد، آزاد کرده ‌و آن را در اختیار جامعه بشری قرار دهد و پس از انقلاب ما این انرژی بزرگ آزاد شد و در فلسطین و لبنان جوانه زد و پس از آن در جهان اسلام به کار آمد و شکی نیست که به عنوان منبع و سوخت اصلی نهضت‌های امروز در جریان بیداری اسلامی مطرح است.
وی افزود: آنچه امروز سوخت اصلی نهضت‌ها را تشکیل می‌دهد، آن انرژی حقیقی است که این حوادث را به وجود آورده و این انرژی، امت واحده‌ای است که حیات مجدد آن آغاز شده است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اراکی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از حسن ظن مقام معظم رهبری در واگذاری این ماموریت مهم بر عهده وی گفت: مقام معظم رهبری، ماموریت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را تحقق امت واحده قرار داده‌اند و معتقد هستم این ماموریت توسط یک نهاد تحقق پذیر نخواهدبود، بلکه همه ما باید دست به دست هم دهیم؛ بنابراین از همه دلسوزان جامعه اسلامی می‌خواهند تا این نهاد را در انجام رسالت خطیر خود یاری کنند.
وی در پایان از زحمات آیت‌الله واعظ‌زاده خراسانی و آیت‌الله تسخیری که در تاسیس و بنیان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نقش داشته‌ و فعالیت‌های زیادی انجام داده‌اند، تقدیر و قدردانی کرد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۶۰۹۲۲۵۹۸۰۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.