افزایش ۷در صدی تولید ناخالص بیمه

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:گردهمایی سراسری نمایندگان و کارگزاران شرکت بیمه البرز با حضور رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران،‌ مدیران،‌ رووسای شعب،‌ نمایندگان و کارگزاران همکار این شرکت برگزار شد.

رییس کل بیمه مرکزی در گردهمایی سراسری نمایندگان و کارگزاران بیمه البرز با بیان اینکه هم اکنون سهم بیمه از تولید ناخالص داخلی رقم ناچیز ۱٫۵ درصد است، گفت : صنعت بیمه ظرفیت آن را دارد که سهم بیمه را از تولید ناخالص داخلی به هفت درصد افزایش دهد .

محمدابراهیم امین همچنین با ابراز خرسندی از فعالیت حرفه ای کارکنان و نمایندگان بیمه البرز ، گفت : دو اصل مشتری مداری و برخورداری از توانگری فنی و مالی لازمه فعالیت حرفه ای شرکت های بیمه است که شرکت بیمه البرز با برخوداری از این دو فاکتور مهم توانسته است رضایت مشتریان ،‌ مردم و مسوولان کشور را جذب کند .

وی ادامه داد : من همیشه قدردان صداقت ، سلامت و توانمندی مدیران و کارکنان بیمه البرز هستم زیرا بدون تنش به فعالیت حرفه ای می پردازند و مایه افتخار صنعت بیمه می باشند .

رییس کل بیمه مرکزی دربارهٔ فعالیت نمایندگان شرکت های بیمه گفت : نمایندگان بیمه باید از توانایی مالی و تسلط بر انواع پوشش های بیمه ای برخوردار باشند و با آگاهی از سلایق مشتریان ،‌ ارتباط سالمی در بازار بیمه برقرار کنند .

وی با تاکید بر اینکه حرفه نمایندگی بیمه باید اقتصادی باشد پیشنهاد کرد : شرکت های بیمه تازه تاسیس شده  فقط به تعداد شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر، یک نماینده جذب کنند و شرکت های بیمه با سابقه تر نیز متناسب با میزان پورتفوی خود به جذب نماینده بپردازند در غیر اینصورت ممکن است رقابت ها به نرخ شکنی منجر شود .

سید رسول تاجدار ، مدیر عامل بیمه البرز هم در این گردهمایی اعلام کرد : بیمه البرز در سال قبل عملکرد بسیار مطلوبی داشته است و به لحاظ فنی در بهترین سطح در بین شرکت های بیمه قرار دارد .

وی با اشاره به کسب موفقیت های بیمه البرز طی چند سال قبل همچون کسب رتبه اول مشتری مداری ،‌گفت : برای حفظ این جایگاه ویژه بیمه البرز در صنعت بیمه کشور باید با حفظ کیفیت محصولات عرضه شده خود ، از شرایط بحرانی کنونی صنعت بیمه گذر کنیم .

به گفته مدیرعامل بیمه البرز ، حذف نظام تعرفه ، ورود شرکت های تازه بیمه که فضای فعالیت را به شدت رقابتی کرده است و واگذاری شرکت های بیمه دولتی به بخش خصوصی از جمله مواردی بوده که طی چند سال قبل ،‌ فضای فعالیت را به شدت رقابتی کرده و تغییر داده است .

وی ادامه داد : در این شرایط ویژه نباید به هر قیمتی به جذب پورتفوی پرداخت و باید اصل توان ایفای تعهدات را مد نظر قرار داد .

تاجدار تاکید کرد : هم اکنون یکی از سیاست های مهم بیمه البرز ، تمرکز بر عرضه و فروش بیمه های انفرادی است و در آینده ای نزدیک محصولات با کیفیت و خوبی را در بخش بیمه های عمر و سرمایه گذاری عرضه خواهیم کرد .

محمدرضا تقوایی ، رییس هیات مدیره بیمه البرز نیز در گردهمایی سراسری نمایندگان و کارگزاران همکار بیمه البرز دربارهٔ وضعیت فعالیت نمایندگان این شرکت ،‌توضیح داد : پورتفوی نمایندگان بیمه البرز در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد رشد داشته است و در این راستا سهم شبکه فروش غیر مستقیم نمایندگان بیمه البرز در شش ماهه اول سال جاری یک درصد افزایش داشته است .

 وی گفت : بدین ترتیب ۹۲ درصد بیمه نامه های صادر شده در این مدت توسط شبکه فروش غیر مستقیم جذب شده است .


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.