انتقاد آمریکا از طرح نظارت بر سازمان های مردم نهاد در روسیه

خبرگزای آریا- درحالی که مسکو بارها واشنگتن را به دخالت در اوضاع داخلی روسیه متهم کرده است، آمریکا از طرح نظارت بر سازمان های مردم نهاد در روسیه انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از برون مرزی،  پاتریک ونتریل، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری با ابراز نگرانی درباره طرح افزایش نظارت بر نهادهای مردم نهاد در روسیه، گفت مردم این کشور نیز باید از آزادی های اساسی و حقوق اولیه بشری برخوردار باشند.
این سخنان در حالی بیان می شود که ولادیمیر پوتین ، رییس جمهوری روسیه بارها تاکید کرده است که واشنگتن و متحدان اروپایی آن به منظور ایجاد بی ثباتی در روسیه به اعتراضات در این کشور دامن می زنند.
دومای روسیه هفته گذشته کلیات طرحی را که بر اساس آن بسیاری از سازمان های مردم نهاد سیاسی روسیه که از منابع مالی خارجی کمک می گیرند عامل بیگانه قلمداد می شوند، تصویب کرد.
تصویب این طرح مخالفت سازمان های مردم نهاد فعال در روسیه را به همراه داشت. افزون بر این مصوبه اخیر پارلمان روسیه برای افزایش جریمه برپایی تظاهرات غیرقانونی که به امضای ولادمیر پوتین، رییس جمهوری این کشور رسید، مخالفت گروه های حقوق بشر و فعالان مدنی را به همراه داشته است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.