ایران، میزبان زمین شناسان بزرگ دنیا در اولین “کنگره بین المللی علوم زمین”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور:

سی و دومین گردهمایی و اولین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم‌زمین، ۲۷ تا ۳۰ بهمن به صورت همزمان در تهران و ۱۱ مرکز استان‌ میزبان زمین‌شناسان بزرگ دنیا خواهد بود.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، منوچهر قرشی دبیر علمی این گردهمایی و کنگره با بیان اینکه امسال سی و دومین گردهمایی علوم‌زمین کشور در قالب یک گردهمایی بین‌المللی برگزار خواهد شد، گفت: بیش از ۲هزار و ۵۹۸ مقاله به دبیرخانه گردهمایی ارسال شده است ۵۶ داور به بررسی این مقالات پرداختند که در نهایت ۵۱۶ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۲۵۳ مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

وی از اعلام آمادگی بیش یکصد و پنجاه استاد و کارشناس بین‌المللی به منظور حضور در سی و دومین گردهمایی و اولین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم‌زمین خبر داد و افزود: این گردهمایی بزرگ علمی با مشارکت متخصصان برجسته خارجی و داخلی و با همکاری ۳۰ دانشگاه و ۳۱ سازمان بین‌المللی با ۱۱ رویکرد تخصصی مختلف در تهران و ۱۱ مرکز استان برگزار می‌شود و بیشتر کارشناسان خارجی با ارائه مقالات و سخنرانی‌‌های خود به بررسی مسائل مختلف در حوزه عوم‌زمین خواهند پرداخت. 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه سی و دومین گردهمایی و اولین کنگره بین‌المللی- تخصصی علوم زمین در نظر دارد کتاب برتر را در زمینه‌های مرتبط با رویکردهای این رویداد انتخاب و معرفی کند، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۴۴ کتاب مرتبط با مسائل علوم‌زمین کشور در بخش‌های تالیف، ترجمه و تالیف و ترجمه معرفی شده است ودر بگزاری کنگره تقدیر بعمل خواهد آمد.

 به گفته دبیر علمی سی و دومین گردهمایی و اولین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم‌زمین ۱۱۰۰ عکس ژئوتوریسم نیز به منظور حضور در مسابقه عکس این نشست بزرگ علمی دریافت شده که هیات داوران پس از بررسی ۱۰ اثر را به عنوان عکس‌ برتر، انتخاب و معرفی کردند و ۱۲۰ اثر را نیز دارای شرایط مورد نظر برای حضور در نمایشگاه عکس تشخیص دادند.

دکتر قرشی همچنین از دریافت بیش از یکصد نمونه سنگ و کانی از سوی علاقه‌مندان خبر داد و گفت: مسابقه و نمایشگاه بهترین نمونه سنگ، کانی و فسیل نیز همزمان با سی و دومین گردهمایی و اولین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم‌زمین برپا خواهد شد. گفتنی‌ست، نمونه منتخب بازدیدکنندگان و همچنین عکس منتخب بازدیدکنندگان نیز بر اساس انتخاب و رای بازدیدکنندگان انتخاب و معرفی خواهد شد.

شایان ذکر است، همزمان با برگزاری سی و دومین گردهمایی و اولین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم‌زمین، نمایشگاه جنبی با حضور بخش‌‌ها، انجمن‌ها و شرکت‌های معتبر و بزرگ معدنی و زمین‌شناسی برپا خواهد شد.

سی و دومین گرهمایی تخصصی و اولین کنگره جهانی علوم زمین در قالب نشست‌های تخصصی با همکاری بخش خصوصی و دانشگاهی و چهارده وزارتخانه ذیربط برگزار می‌شود که شامل این موارد است :بنیاد زمین شناسی در مشهد، زمین‌شناسی زمین‌لرزه، زلزله‌شناسی، مهندسی زلزله و زمین‌ساخت در تبریز، اکتشاف عناصر نادر خاکی در یزد، زمین‌شناسی نفت در اهواز، علوم‌زمین و آب در شیراز، اکتشاف کانسارهای پنهان در کرمان، علوم‌زمین و ژئوفیزیک دریا، اقیانوس‌شناسی، آب‌های بین‌الملل و جنوبگان در چابهار، نجات دریاچه ارومیه در ارومیه، زمین‌شناسی پزشکی، کشاورزی و زیست‌محیطی در گیلان ، علوم‌زمین و توسعه پایدار در مازندران، غارشناسی در همدان و همچنین اکتشاف ذخایر معدنی فلزی و غیرفلزی، کانه‌آرایی و فرآوری مواد معدنی، ژئوفیزیک هوایی، روش‌های آنالیز دستگاهی، علوم‌زمین و افق‌های نو، میراث زمین‌شناختی، آموزش علوم‌زمین، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معادن و صنایع‌معدنی، اطلاعات زمین‌شناختی و فناوری اطلاعات، علوم‌زمین، جامعه و سهم بشریت و ژئوانفورماتیک و ژئومتیکس و گوهرها در تهران.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.