ایران ادعاهای مطرح شده درباره حمایت از «پ.ک.ک» را رد کرد

سخنگوی سفارت ایران در آنکارا در مورد ادعاهای حمایت ایران از حزب کارگران کرد ترکیه موسوم به ˈپ.ک.کˈ گفت: جمهوری اسلامی ایران بزرگترین حامی ترکیه در مبارزه با تروریسم است.

به گزارش روزنامه آکشام چاب ترکیه در شماره روز پنجشنبه خود ، گفت‌وگوی خبرنگار این روزنامه با سخنگوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه را با عنوان «برای برهم زدن روابط ایران و ترکیه تلاش می‌کنند» به چاپ رساند که در آن عبدالرضا شقاقی درباره ادعاهای فعالیت جاسوسی ایران در ترکیه و حمایت این کشور از پ.ک.ک با تاکید بر این‌که ایران بزرگترین حامی ترکیه در مبارزه با تروریسم است، گفت: تلاش‌هایی برای برهم زدن روابط دو کشور وجود دارد.

وی با اشاره به این‌که دولت آنکارا درباره پرسش نیروهای امنیتی در خصوص آن‌چه که فعالیت جاسوسی ایران در رسانه‌ها بازتاب یافته است، اطلاعاتی در اختیار سفارت ایران قرار نداده است، گفت: سفارت ایران هفته گذشته یادداشتی را در این زمینه تقدیم وزارت امور خارجه ترکیه کردکه هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

وی با تکذیب ادعاهای حمایت ایران از پ.ک.ک گفت: به هیچ وجه موضوع حمایت ایران از پ.ک.ک مطرح نیست و ایران نخستین کشور حامی ترکیه در مبارزه با پ.ک.ک است و طرح این‌گونه ادعاهای هدفمند، ریشه خارجی دارد و تلاش می‌شود روابط دو کشور را برهم زنند.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.