ایرلند میزبان “راز ماندگاری” شد

۲۶م اسفند ،

فیلم مستند ” راز ماندگاری ” یکی از فیلم های منتخب برای نمایش در جشنواره فیلم ایرلند، توسط حوزه هنری استان اصفهان و قرارگاه فرهنگی استانداری اصفهان به تولید رسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری،  مستند “راز ماندگاری” به کارگردانی خشایار محمود آبادی، داستان سفر رویایی یک دختر غیر ایرانی است، که در رویاهایش با اصفهان آشنا شده، به این شهر آمده و پس از مدتی باز می‌گردد. ساخت این فیلم دوسال به طول انجامیده است که اولین پخش بین‌المللی این فیلم نیز در روز پنج شنبه ۲۴ اسفندماه در ایرلند آغاز شد.

فیلم مستند “راز ماندگاری”، در واقع پیوستگی بین ایران و ایرلند را بررسی می‌کند و در آن ۱۲ اثر تاریخی اصفهان از جمله میدان نقش جهان، مسجد امام، عالی قاپو، مسجد شیخ لطف الله، مسجد حکیم و…در اصفهان و در ایرلند نیز پنج قصر قدیمی و تاریخی، موزه‌های ادیان و فرهنگ ایرلند به نمایش گذارده می‌شود.

بخش مهمی از فیلمبردای این فیلم بر خلاف دیگر فیلم های مستند در شب انجام شده است و نورها در نور پردازی این مستند، حاصل نورپردازی هایی است که توسط گروه سازنده فیلم انجام گرفته است.

پیشنهاد تولید این فیلم از سوی تهیه کنندگان ایرلندی انجام شده است و گروه فیلمسازی که در ساخت این فیلم همکاری کرده‌اند، از چهار کشور ایران، پرتقال، فیلیپین و ایرلند گرد هم جمع شده‌اند.

بهمن کیارستمی تدوین گر، کریستف رضاعی آهنگساز فرانسوی و حوزه هنری و قرارگاه فرهنگی استانداری اصفهان تهیه کنندگان این فیلم بودند.

مستند “راز ماندگاری”در روز افتتاحیه جشنواره بین المللی راه ابریشم در ۱۸ مارس (۲۸ اسفند) در کشور ایرلند پخش خواهد شد.در این جشنواره و به مناسبت هفته فیلم ایرانیان در دوبلین پایتخت جمهوری ایرلند فیلم‌های “آقا یوسف” به کارگردانی علی رفیعی، “اینجا بدون من” به کارگردانی بهرام توکلی و “پله آخر” به کارگردانی علی مصفا هم زمان پخش می‌شوند./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.