بازگشت محصولات اوریف لیم با مجوز چه کسی ؟!

 افرادی که روزی لیدرهای فروش محصولات اوریف لیم در ایران بودند با استفاده از خلاهای موجود در این بخش و آشنایی با عرضه کنندگان اصلی این محصولات، تصمیم به حضور جدی اما چراغ خاموش در این قضیه گرفتند و با وجود اعلام غیر قانونی بودن این شرکت بار دیگر به میدان آمدند…

به گزارش آنا، ماجرای اوریف لیم، شرکت سوئدی فروش لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران را باید جزء مهمترین مصادیق اخبار خاکستری در ایران دانست.

شرکتی که تا شهریورماه سال قبل با نام تجاری «اوریف لیم پرشیا» در ایران فعالیت می کرد و محصولات خود را با مجوز و پروانه بهداشتی از وزارت بهداشت و مجوز واردات رسمی توسط ۲۰۰ هزار عضو رسمی و غیر رسمی خود در بازار توزیع می کرد، گردش مالی خود را به حدود ۵۵ میلیارد تومان رسانده بود و محصولاتش در ردیف پرفروش ترین مواد آرایشی و بهداشتی قرار می گرفت.

این شرکت سرانجام با برخورد قاطع نهادهای امنیتی و اقتصادی کشور، رو به زوال قدم گذاشت و اعلام شد که این شرکت‌ هرمی بوده و فعالیتش در راستای کلاهبرداری است.

علی تقوی، مدیر کل بخش مبارزه با شرکت های هرمی وزارت اطلاعات نیز طی سخنانی عنوان کرد: اوریف‌ لیم و دیگر شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای مجوز فعالیت ندارند و فعالیتشان غیرقانونی است.

معاون پلیس آگاهی نیز فعالیت مجدد این شرکت هرمی را غیرقانونی دانست و گفت که این شرکت ها به بهانه بازاریابی شبکه ای وارد میدان فعالیت های هرمی می شوند و دور تازه فعالیت شرکت هرمی «اوریف لیم» هم غیرقانونی است.

مراجع تقلید نیز فعالیت شرکت هرمی اوریف لیم را “حرام” اعلام کردند.

شرکت “اوریف لیم” هرمی و غیر قانونی اعلام شد، این در حالی است که برخورد جدی با آن نشده و امروز بعد از مدتی شاهد فعالیت مجدد این شرکت هستیم چرا که این شرکت با ترفند‌های جدید بار دیگر فعالیت خود را شروع کرده و بدون ترس و واهمه‌ای به کسب درآمد بسیار مشغول است.

در این میان و با حضور پررنگ و مجدد این شرکت‌، این سوال برای افکار عمومی پیش می‌آید که فعالیت آن قانونی است یا غیرقانونی؟

بار دیگر فعالان این بخش، به نوعی دیگر وارد تجارتی پرسود در ایران شدند اما این فعالان چه کسانی هستند؟ باید گفت که این فعالان همان کسانی هستند که روزی از لیدرهای اصلی فعالیت شرکت اوریف لیم در ایران محسوب می شدند.

اینجاست که جای تأمل پیش می‌آید.

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. نشاط:

    محصولات عالی بودند فبلا استفاده کرده ام برای خریو مجددا چکار باید بکنم چون من در شهرستان زندگی می کنم باشتکر

  2. نشاط:

    باسلام من قبلا از محصولات شما استفاده کردو راضی هستم الان چون در شهرستانم آیا می تونم خرید کنم بصورت پستی یا نه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.