بافت فرسوده تهران تدقیق شد

جام جم آنلاین: مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت : با تدقیق انجام شده هم اکنون بافت فرسوده تهران از ۳۲۶۸ هکتار به چهار هزار هکتار افزایش یافت و محدوده هایی که پیش از این در نقشه بافت فرسوده شهر دیده نشده بود لحاظ شد.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، علیرضا جعفری گفت: در نقشه های مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری تهران میزان بافت های مشمول ضوابط فرسودگی مانند ریزدانگی، نفوذ ناپذیری و ناپایداری ۳۲۶۸ هکتار قید شده بود که این میزان بر اساس بررسی های میدانی انجام شده در محله های تهران در سال ۸۴ بود  و به عنوان ظرفیت بافت های فرسوده محسوب می شد.

وی افزود: در ادامه این روند بررسی هایی صورت گرفت که نشان می داد بعضی از محلات ، معابر و بلوک های شهری هستند که با وجود آن که دارای سه شرط بافت فرسوده هستند اما در نقشه های بافت فرسوده لحاظ نشدند که به همین علت کارشناسی های لازم انجام  این تدقیق دوباره صورت گرفت.

جعفری خاطرنشان کرد: با تدقیق انجام شده هم اکنون بافت فرسوده تهران به چهار هزار هکتار افزایش یافته است که این به معنای افزایش مساحت بافت فرسوده نیست و نشان دهنده بررسی مجدد این بافت است که قبلا برخی از این محدوده ها در کارشناسی ها دیده نشده بود.

وی تصریح کرد: تدقیق بافت فرسوده در همه مناطق ۲۲ گانه صورت گرفته تا هیچ حقی از شهروندانی که مشمول استفاده از تسهیلات در حوزه نوسازی بافت فرسوده می شوند ضایع نشود.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به سهم عمده مناطق جنوبی پایتخت از بافت فرسوده بعد از تدقیق، افزود: در بررسی های انجام شده همه مناطق به جز منطقه شش، دچار تغییراتی در حوزه بافت فرسوده شدند که بیشترین آن در مناطق جنوبی بوده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.