با اجرای طرح تفصیلی نوسازی بافت فرسوده منطقه ۱۳ رونق می گیرد

جمعه ۱۲م آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

مدتی است، طرح تفصیلی در مناطق شهر تهران به اجرا درآمده است در واقع این طرح با رویکرد تازهی که به بافت فرسوده دارد، برنامه جامع و کاملی برای توسعه پایتخت محسوب می گردد.

به گزارش تفسیری خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، در این طرح ۴ پهنه کاری شامل پهنه مختلط، پهنه کار و فعالیت پهنه فضای باز و سبز، پهنه سکونت در نظر گرفته شده است.

بر اساس کاربری این پهنه ها اداره شهرسازی منطقه اقدام به صدور مجوز ساخت و ساز می نماید.

پهنه مختلط تلفیقی از پهنه های سکونت، کار و فعالیت است که در این پهنه معاونت شهرسازی منطقه اقدام به صدور مجوز ساخت تجاری و مسکونی می نماید.

پهنه دیگر با نام کار و فعالیت است که در این پهنه اداره شهرسازی منطقه می تواند اجازه صدور مجوز مجتمع های تجاری با طبقات بیشتر را بدهد.

پهنه فضای باز و سبز که هر گونه تغییر کاربری در این محدوده ممنوع است و باید فضاهای سبز منطقه حفظ و نگهداری شوند. در طرح تفصیلی تازه بعضی از بافت های مسکونی و تجاری که با کد G (کاربری فضای سبز) مشخص شده اند به فضای سبز تبدیل می گردد. همچنین در این طرح با استناد به قانون خروج پادگان ها از شهر و با این فرض که پادگان دوشان تپه از منطقه خارج خواهد شد، بخش عظیمی از این محدوده بارگذاری شده است بعد از آن پهنه های مسکونی و تجاری بیشترین کاربری پادگان دوشان تپه را به خود اختصاص داده اند.

پهنه مسکونی هم در این طرح با حرف R‌ مشخص می گردد که ارائه مجوز ساخت و ساز مسکونی در آن صورت می گیرد.

** رشد صدور پروانه ساختمانی در منطقه ۱۳

رئیس طرح تفصیلی منطقه ۱۳ گفت: به منظور تشویق مالکان به تجمیع املاک و جایگزین خانه های با متراژ بالا به جای املاک ریزدانه، تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شده است.

عباس زادگان افزود: همچنین برای تشویق بیشتر مالکان، طرح مجوز ساخت یک طبقه مازاد در طرح تفصیلی دیده می گردد.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح تفصیلی ساخت و ساز رونق گرفته است تصریح نمود: بررسی آمارها نشان می دهد تعداد صدور پروانه ساختمانی طی ماه های اخیر با رشد قابل توجهی نسبت به مدت مشابه سال قبل رو به رو بوده است.

عباس زادگان تصریح نمود: با تسهیلات ارائه شده علاوه بر اینکه میزان تجمیع رشد قابل توجهی داشته است بلکه ساخت و ساز نیز رونق گرفته است.

رئیس طرح تفصیلی منطقه ۱۳ با بیان اهمیت اطلاع رسانی و آگاهی شهروندان از چگونگی اجرای طرح تفصیلی خاطر نشان نمود: مراکز تسهیل گری صفا و زاهد گیلانی برای آگاهی شهروندان از وضعیت ملکشان راه اندازی شده که خدمات راگانی در زمینه مشاوره به شهروندان ارائه می دهد./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.