با استفاده از ابزار دیجیتال می توان فرهنگ ایران را به دنیا معرفی کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسینی شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه مسابقات بین المللی جام دیجیتال، بازی های رایانه ای در محل برج آزادی اظهار داشت: در گذشته با استفاده از رسانه های سنتی امکان رقابت با فرهنگ های بیگانه وجود نداشت و امروز با گسترش ابزارهای دیجیتال این فرصت فراهم شده است تا فرهنگ ایرانی – اسلامی را به دنیا صادر کرد.

وی همچنین محتوا و جاذبه را دو رکن اصلی ابزارهای دیجیتال دانست و خاطرنشان کرد: این دو رکن به خوبی در بازی های رایانه ای ساخت داخل رعایت شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه بازی های رایانه ای در تهران افزود: وجود یک میلیون نفر بازدیدکننده از این نمایشگاه حاکی از وجود توانمندی

های فراوان این صنعت در کشور است .

وی بر استفاده از نرم افزارهای ایرانی در تولید بازی های رایانه ای بومی تاکید کرد.

حسینی همچنین از برگزاری مسابقات جام دیجیتال به صورت برخط (آن لاین ) از سال آینده خبر داد و گفت: بزودی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون بازی های رایانه ای راه اندازی خواهد شد.

در ادامه مراسم ‘حسن علیزاده’ رییس مرکز توسعه فناوری ارتباطات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تشکیل تیم ملی مسابقات بازی های رایانه ای خبر داد و گفت : برگزیدگان نخستین دوره جام دیجیتال در چهار تیم سه نفره، اعضای تیم ملی مسابقات بازی های رایانه ای را تشکیل می دهند.

وی همچنین اظهار داشت: دور بعدی مسابقات جام دیجیتال در مهرماه سال جاری همزمان با برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال برگزار می شود.

علیزاده افزود: در نخسین دوره این مسابقات بیش از ۳۰ هزار نفر شرکت کرده اند.

نخستین دوره مسابقات بین المللی جام دیجیتال با معرفی برگزیدگان در محل برج آزادی به کار خود پایان داد.

**۹۱۹۰**۱۳۵۱**۱۵۳۶**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۸۲۵۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.