بدون عنوان

دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ساعت ۱۵:۲۴

به گزارش ایسنا، روز گذشته یارانه اردیبهشت‌ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد، اما سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها مبلغ ۲۸ هزار تومان که به عنوان مابه‌التفاوت یارانه فاز اول و دوم قانون هدفمند‌سازی یارانه‌هاست را همچنان در حساب سرپرستان خانوار قابل برداشت نکرده است. این مبلغ ۲۸در فروردین‌ماه به حساب سرپرستان خانواده‌ها واریز شد، اما قابل برداشت نبود. البته سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها، یارانه اردیبشهت‌ماه را به حساب برخی سرپرستان خانوار که از طریق ارسال پیامک از آنها خواسته بود انصراف خود را از دریافت یارانه اعلام کنند، واریز کرده است، این افراد برای اعلام عدم انصراف www.refahi.ir مراجعه کرده‌اند. بنابراین به نظر می‌رسد با تصویب مبلغ ۵۴ هزار میلیارد تومان به عنوان درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها در بودجه سال ۹۱ که توسط کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، اجرای فاز دوم هدفمند‌سازی یارانه‌ها به تعویق افتاده و این دلیل عدم واریز ۲۸ هزار تومان بوده است.

البته بنا به اعلام یکی از اعضای کمیسیون تلفیق در جلسه امروز، رقم در نظر گرفته شده برای اجرای فاز دوم قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها ۱۲ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و به ۶۶ هزار میلیارد تومان رسیده است.

براین اساس پیش‌تر در دیدار رییس جمهور با برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی رقم ۱۳۵ هزار میلیارد تومان برای درآمد حاصل از اجرای فاز دوم قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها پیشنهاد شده بود که در عمل با موافقت نمایندگان مجلس روبه‌رو نشد.

از سوی دیگر اعلام شده که نمایندگان مجلس این رقم را برای عدم افزایش نرخ حامل‌های انرژی تصویب کرده‌اند که این خود به منزله عدم آزاد‌سازی نرخ حامل‌های انرژی است.

جوان آنلاین – آخرین عناوین اقتصادی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.