بیماری ناشناخته جان کودکان کامبوجی را می گیرد

خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه با اعلام این خبر، عنوان کرد: این بیماری تنفسی نه آنفلوآنزای مرغی است و نه بیماری ‘سارس’ اما شیوع آن به اندازه ای نگران کننده است که سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت کامبوج را به آستانه هشدار در مورد این بیماری رسانده است.

این گزارش با بیان اینکه از ۵۷ مورد رسمی اعلام شده از ابتلا به این بیماری، ۵۶ نفر جان سپرده اند، افزود: سازمان بهداشت جهانی به کشورهای همسایه کامبوج در مورد خطر سرایت این بیماری هشدار داده است .

این گزارش با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در خارج ازکامبوج گزارش نشده است، افزود: این بیماری با تب بالا آغاز شده و با اختلال تنفسی و عصبی و شدت یافتن اختلال تنفسی و قطع تنفس ادامه می یابد.

‘لی سووان’ معاون بخش کنترل بیماری ها در کامبوج در گزارش مشترک خود با سازمان بهداشت جهانی عنوان کرد: ما اطلاعات و جزئیات مربوط به این بیماری را بررسی و هر کدام را تحلیل می کنیم و امیدواریم در روزهای آینده به نتیجه برسیم .

‘بئات ریچنر’ پزشک و موسس بیمارستان کودکان کامبوج به عنوان نخستین فردی که زنگ هشدار این بیماری مرموز را به صدا درآورد افزود: ۶۶ کودک زیر هفت سال و بیشتر کودکان ۲ و سه ساله از اواسط ماه آوریل تاکنون به این بیماری مبتلا شدند که تنها ۲ تن از آنان نجات یافتند. همه این مبتلایان به آنسفالیت ( التهاب مغز ) دچار شده و در آخرین ساعات زندگی نیز علایم ذات الریه را نشان دادند که همین امر سبب مرگ آنان شد .

وی همچنین با بیان اینکه عامل این بیماری می تواند ویروس، مسمومیت و یا هر ۲ باشد، بر ضرورت شناسایی هرچه سریعتر این عامل بیماریزا که گفته می شود تا کنون بیشتر کودکان ساکن مرکز و جنوب کامبوج را درگیر کرده است، تاکید کرد .

مترجمام ** ۹۰۵۳**۱۵۶۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۹۰۷۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.