بیمه تکمیلی بازنشستگان قطعی شد

بینا- رییس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی با بیان اینکه ۸۰ درصد از بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی حداقل بگیر هستند، تاکید کرد: ضروری است با تامین بار مالی وعده رییس جمهور و رییس سازمان تامین اجتماعی مبنی بر افزایش حداقل‌ حقوق‌ها به ۷۰۰ هزار تومان اجرایی شود، چرا که این اظهارات توقع ایجاد کرده است.
به گزارش بینا،  علی اکبر خبازها ، با تاکید بر لزوم ادامه داشتن حمایت‌های رییس جمهور و رییس سازمان تامین اجتماعی به ایسنا عنوان کرد: تنها پنج تا شش درصد از بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی سقف مستمری را دریافت می‌کنند و بیش از ۸۰ درصد آنها حداقل بگیر هستند، بدین منظور خواستار اجرای قانون همسان سازی هستیم.
خبازها اضافه کرد: قانون همسان سازی حقوقها در بند ۳۹ قانون بودجه سال ۸۸ به تصویب رسیده و طبق آن مجلس ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای آن پیش بینی کرده است، اما در آن زمان با اجرای ناقص آن قانون تنها ۹۳۷ میلیارد تومان آن اختصاص یافت و به طور منطقی اجرا نشد.
رییس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی با اشاره به قطعی شدن قرارداد بیمه تکمیلی این ارگان با بیمه دی از افزایش حق بیمه ۶۷۰۰ تومانی بیمه شدگان به ۱۰۵۰ تومان خبر داد.
وی افزود: در قرارداد پیشین با بیمه دی این شرکت بیمه‌ای ۲۰ میلیارد تومان ضرر کرد، اما در عوض سهام آن رشد زیادی داشت.

خبازها در ادامه تاکید کرد: بازنشستگان از یکم آبان ماه به مدت ۲ ماه فرصت دارند تا برای اعلام انصراف یا اضافه کردن فردی به افراد تحت پوشش خود در راستای بهره‌مندی از بیمه تکمیلی اقدام کنند.
وی افزود: در قرارداد پیشین، در مهلت در نظر گرفته شده برای کاستن یا افزودن به افراد تحت پوشش ۳۰۰ هزار نفر به تعداد افراد بیمه شده اضافه شد و در ازای آن تعداد کمی انصراف دادند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.