تخم مرغ SPF ماده اولیه تولید اکثر واکسنها وارد بازار می شود

دکتر ˈهادی فامیل قدکچیˈ روز پنجشنبه در مراسم افتتاح ˈآزمایشگاه مرجع بیماریهای شترˈ در مشهد افزود: تخم مرغ SPF وسیله ای برای تکثیر سلول در فعالیتهای آزمایشگاهی و پژوهشی است که پیش از این از خارج وارد می شد.

وی فراهم شدن امکان تولید این نوع تخم مرغ را از موفقیتهای بسیار مهم در کشور ذکر و بیان کرد: این موفقیت بسیاری از موانع پژوهشی را از بین برد.

او همچنین تولید واکسن دوگانه آنفلوآنزای طیور طی هفته جاری را یکی دیگر از موفقیتهای موسسه تحقیقاتی رازی ذکر و بیان کرد: واکسن تب برفکی تولید شده توسط این موسسه نیز تا پایان امسال عرضه خواهد شد.

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی اظهارداشت: تولید واکسنهای سه ‌گانه انسانی در این موسسه که از چهار سال پیش تعطیل شده بود دوباره راه‌ اندازی شده و نخستین محموله آن اواخر آذر ماه امسال تحویل داده می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: طرحهای تحقیقاتی موسسه رازی به سوی مطالعات کاربردی در حرکت است.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی یکی از بزرگترین مراکز تولید حیوانات آزمایشگاهی در کشور است. در این موسسه حیوانات مورد نیاز در این زمینه از قبیل موش، خرگوش و خوکچه هندی تولید می شوند. موسسه رازی یکی از مراکز تامین حیوانات آزمایشگاهی مورد استفاده دانشگاهها و مراکز علمی در ایران است.ک/۲

۷۵۰۵/۶۶۴

انتهای پیام /*

info@irna.ir


www.irna.ir

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. آقا:

    سلام به دوستان عزیز لطفا اگه میشه در مورد تخم مرع های spfبیشتر توضیح بدین یعنی چی به چه جور تخم مرع های میگن ممنون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.