تشکیل معاونت رئیس‌جمهور در امور روحانیت را ضروری می‌دانم

اردیبهشت ۱۴۰۳

حجت‌الاسلام‌ علی‌دوست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تشکیل چنین معاونتی را ضروری می‌دانم و ضروری‌تر از آن تعریف یک رابطه مشخص بین نهاد حوزه و دولت است.

“حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین‌ ابوالقاسم‌علی‌دوست” عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار احزاب ممتاز نیوز، با اشاره به تشکیل معاونت رئیس‌جمهور در امور روحانیت، اظهار داشت: در نظام اسلامی دولت نمی‌تواند با حوزه‌های علمیه بی‌ارتباط باشد.

وی افزود: در هر مقطعی که احساس شد فاصله میان حوزه‌های علمیه و دولت ایجاد شده هم حاکمیت ضربه دید و هم حوزه‌های علمیه به زحمت افتادند، بنابراین تعریف مشخص و نهادینه از رابطه حاکمیت از جمله دولت با حوزه و نهادهای حوزوی بسیار ضروری است.

حجت‌الاسلام علی‌دوست با بیان اینکه در کنار دولت، روحانیت نیز باید تعریفی مشخص در ارتباط با نظام اسلامی داشته باشد، ادامه داد: تشکیل چنین معاونتی را ضروری می‌دانم و ضروری‌تر از آن تعریف یک رابطه مشخص بین نهاد حوزه و دولت است.
 
وی با اشاره به تشکیل چنین معاونتی و تاثیر آن بر امور کشور، تصریح کرد: رابطه روحانیت و دولت به سازماندهی فرهنگ کشور کمک کند.

حجت‌الاسلام علی‌دوست افزود: دولت نیازمند جلب اعتماد مردم است و یکی از طرق امن جلب اعتماد مردم، روحانیت است که می‌تواند این رابطه را برقرار می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با بیان اینکه مردم می‌توانند خواسته‌های خود را به روحانیت منتقل و آنان به دولت انتقال دهند، خاطرنشان کرد: هرچه بنگریم در تشکیل معاونت رئیس‌جمهور در امور روحانیت، ضرورت‌های متعددی نهفته است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.