تعیین سرنوشت وزارت ورزش و امور جوانان در جلسه ۱۹ آبان مجلس

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
۱۹ آبان مجلس جلسه رأی اعتماد به نصرالله سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برگزار می‌شود تا سرنوشت آخرین وزارتخانه دولت یازدهم پس از حدود ۳ ماه از آغاز به کار دولت تازه مشخص شود.

به گزارش مهر نامه رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی برای معرفی نصرالله سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان یکشنبه قبل در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد.

بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در صورت معرفی وزیر پیشنهادی از سوی دولت به مجلس، نمایندگان یک هفته فرصت دارند تا برنامه ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی را مورد بررسی قرار داده و جلسه رای اعتماد به وی یک هفته بعد از معرفی به مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

در جلسه رأی اعتماد ابتدا رئیس جمهور یا شخصی که وی تعیین خواهد کرد از وزیر پیشنهادی دفاع می کند. سپس دو نماینده مخالف و موافق با حفظ ترتیب یک نفر مخالف و موافق هر کدام برای مدت ۱۵ دقیقه فرصت صحبت خواهند داشت.

پس از آن وزیر یا در صورت صلاحدید رئیس جمهور به مدت سی دقیقه برای دفاع از برنامه و صلاحیت وزیر مطروحه وقت خواهند داشت.

به گزارش مهر، سجادی سومین وزیر پیشنهادی دولت برای وزراتخانه ورزش و امور جوانان است. رئیس جمهور در ابتدا مسعود سلطانی‌فر را به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان معرفی کرد که وی نتوانست رای اعتماد مجلس را به دست بیاورد پس از آن اواخر مهر ماه  رضا صالحی امیری سرپرست وزارت ورزش و جوانان به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شد که وی نیز نتوانست رای اعتماد مجلس را کسب کند.

هفته قبل نیز پس از به پایان رسیدن مهلت قانونی سرپرستی این وزارتخانه، رئیس جمهور نصرالله سجادی را به عنوان وزیر وزیر پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.