تقلای ضد سوری غرب با تهدید روسیه به وتو، با شکست مواجه شد

بخشایش اردستانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: تمام تلاش های کشورهای غربی برای صدور قطعنامه جدید علیه دولت بشار اسد در راستای ممانعت و تهدید روسیه با شکست مواجه شد.

احمد بخشایش اردستانی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به شکست غرب در به تصویب نرساندن قطعنامه ضد سوری گفت: ایران، روسیه و چین سه قدرت بزرگ منطقه هستند که در جبهه مقابل کشورهای غربی قرار دارند و روسیه با تحقیر کردن کشورهای غربی خصوصا آمریکا قصد دارد در معادلات جهانی نقش موثر و فعالی را نشان دهد.

وی در ادامه افزود: کشورهای همسایه سوریه خصوصا ایران نقش کلید طلایی را در حل بحران این کشور بازی می کنند و روسیه نیز به موازات ایران قصد دارد به ایالات متحده اعلام کند که دوران قدرت های تک قطبی به پایان رسیده و به هیچ عنوان آمریکا نمی تواند حکومت را در منطقه به دست بگیرد.

بخشایش اردستانی تصریح کرد: کشورهای دیگری مانند ایران، روسیه و چین نقش بسیار مهمی در ایجاد ثبات و امنیت در نظام بین ملل دارند و علت اعزام ۶  ناو جنگی توسط روسیه به دریای مدیترانه در راستای سیاست های راهبردی روسیه برای جلوگیری از دخالت و احتمال حمله نظامی به سوریه است حل بحران سوریه راهکارهایی دیپلماسی دارد که نقش همسایگان این کشور خصوصا ایران قابل چشم پوشی نیست.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: کشورهای روسیه، ایران و چین در مقابل جبهه غرب قرار دارند و حامی دولت مشروع و قانونی بشار اسد هستند./س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.