تمهیدات ویژه شهرداری منطقه ۲۱ به مناسبت عید سعید قربان

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

معاون خدمات شهری و زیست محیطی شهرداری منطقه ۲۱ از برپایی غرفه عرضه دام زنده در عید سعید قربان در این منطقه خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱، امیر حسین جابر انصاری دراین باره گفت: با توجه به فرا رسیدن عید سعید قربان واجرای مراسم مذهبی ذبح قربانی دراین روز توسط برخی از شهروندان، اداره ساماندهی معاونت خدمات شهری و زیست محیطی شهرداری این منطقه مکانی در ابعاد ۲۵ متر در ۴۵ متر به عنوان قربانگاه و محل ذبح گوسفندان، شرایط مناسبی را برای اجرای این مراسم فراهم کرده است.

وی افزود: در این غرفه ها دام ها پس از معاینه دام پزشکان ذبح شرعی می شوند، پیش بینی ما آن است که بیش از ۴۰۰ راس دام زنده در این مراسم ذبح شود، البته برای رفاه حال شهروندانی که مایلند دام زنده تهیه کننده نیز شریط خرید دام سالم فراهم شده است.

معاون شهرداری منطقه ۲۱ ادامه داد: این قربانگاه شامل ۶ غرفه عرضه دام زنده، معاینه و قرنطینه دام، ذبح آن پاسخ به سوالات شرعی شهروندان و … است.

به گفته جابر انصاری در حاشیه این مراسم اداره فرهنگی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۱ نیز با مشارکت اداره اجتماعی ناحیه یک با برپایی ایستگاه فرهنگی با عنوان “عید قربان، عید بندگی” و ارائه برنامه های متنوع فرهنگی و اجتماعی همچون اجرای مسابقه ویژه کودکان و نوجوانان، غرفه شادمانه، ایستگاه شهروندی و … اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: کمیته امداد غرب تهران و سازمان بهزیستی نیز با برپایی غرفه دراین روز در بوستان نیلوفر به جمع آوری نذورات اقدام خواهند کرد./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.