تهیه لایحه تخریب و گودبرداری ساختمان‌ها

دوشنبه ۱۵آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

به گزارش تفسیری نوساز به نقل از سرویس«شهری» ایسنا، جواد کریمیان اقبال با بیان این مطلب گفت: در جهتی کاهش حوادث ناشی از گودبرداری ساختمان، لایحه ای مربوط به قوانین این کار تدوین و توسط نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی و همچنین نماینده کمیسیون عمران شورای شهر بررسی و در نهایت به اداره کل حقوقی تدوین مقررات و ضوابط ارائه شد.

وی افزود: این لایحه در این اداره کل نیز مورد بررسی قرار گرفت و هم اکنون در مراحل نهایی بازنگری است.

کریمیان اقبال با بیان این که همه مسائل موجود در این لایحه مربوط به ضوابط تخریب و گودبرداری ساختمان وساماندهی وظایف هر یک از سازمان های مربوطه است، خاطرنشان نمود: بسیاری از شهروندان فکر می نمایند که موضوع گودبرداری ساختمان و حوادث ناشی از آن بر عهده شهرداری است، در صورتی که مقوله نظارت بر کیفیت ساخت و ساز و مسائل مربوط به آن بر عهده سازمان نظام مهندسی و مهندس ناظر است.

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران تصریح نمود: در لایحه ای که تهیه شده وظایف مهندس های ناظر و نحوه حضور آنان در ساختمان به طور مشخص آمده است.

وی با اشاره به مسئولیت شهرداری در ساخت و سازها افزود: همانطور که در قانون هم آمده است شهرداری تنها در ساخت و سازها نظارت عالیه دارد و در صورت عدم حضور به موقع مهندس ناظر موضوع توسط شهرداری بررسی و مراتب به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی اعلام می گردد.

کریمیان اقبال با اشاره به این که در این لایحه وظایف شهرداری، مهندس ناظر و سازمان نظام مهندسی به تفکیک آمده است، خاطرنشان نمود: شهرداری فقط در بحث صدور پروانه‌های ساختمانی و نظارت بر اجرای صحیح مفاد پروانه و نقشه‌های تایید شده توسط مهندس های ذی‌صلاح و حاوی پروانه اشتغال به کار نقش دارد و امور مربوط به کیفیت ساخت‌وسازها بر عهده شهرداری نمی باشد.

به گفته وی این لایحه بعد از جمع‌بندی نهایی برای تایید به شورای اسلامی شهر تهران ارائه خواهد شد.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.