ثبت‌ رسمی روزانه ۶۰۰۰ معامله مسکن در ایران

ایسنا: در حالی که بنگاه‌های معاملات مسکن از شکل‌گیری قرار‌داد‌های بین مالک و مستاجر در خارج از فضای بنگاه‌های معاملاتی خبر می‌دهند، رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک نبود کد رهگیری در قرار‌داد‌ها را برای مستاجران مشکل‌ساز اعلام کرده است.

مصطفی قلی‌پور با تاکید بر این‌که نبود کد رهگیری در قرار‌داد‌های بین‌مالک و مستاجر مشکل‌ساز است، به ایسنا اظهار کرد: لزوم انعقاد قرار‌داد در بنگاه‌های معاملاتی ثبت کد رهگیری است و نبود آن به‌ویژه در مفاصاحساب‌های معاملاتی مشکل‌ساز است.

وی ادامه داد: مستاجران بدون کد رهگیری در تعویض پلاک خودرو حتی برای ثبت‌نام در مدارس نیز دچار مشکل می‌شوند. در این رابطه اتباع بیگانه نیز ملزم هستند که برای معاملات مسکن خود کد رهگیری دریافت کنند.

خسروی با بیان این‌که تعداد معاملات براساس آمارهای موجود در سامانه‌‌ها در دو ماهه‌ اول سال جاری نسبت به فروردین‌ و اردیبهشت‌ماه سال گذشته بیشتر شده است، گفت: برهمین اساس در بهمن و اسفند‌ پارسال روزانه حدود ۱۵ هزار معامله مسکن ثبت‌ شده است.

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک بیان کرد: علت این‌که ثبت معاملات در دو ماه اول امسال روزانه شش هزار عدد است، تعطیلی زیاد در فروردین‌ و شروع کار معاملات از اردیبهشت‌ماه است.

خسروی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر در معاملات مسکن رکود وجود دارد.

جوان آنلاین – آخرین عناوین اقتصادی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.