جشنواره فیلم اولی محل بروز استعدادهای جوان است

جشنواره فیلم اولی محل بروز استعدادهای جوان است

جهانگیر الماسی؛

جشنواره فیلم اولی محل بروز استعدادهای جوان است

جهانگیر الماسی بازیگر و کارشناس سینما گفت: با فیلم سازی کوتاه می توانید به مختصات فرهنگی و ملی و بومی هر کشوری دست پیدا کنید . بنابراین برگزاری جشنواره های متعدد برای فیلم سازان فیلم کوتاه یک نیاز و ضرورت است تا استعدادهایشان مجال بروز و ظهورپیدا کند .

تاریخ : دوشنبه ۱۳ شهریور ساعت ۱۴:۴۳

به گزارش هنرنیوز؛ جهانگیر الماسی بازیگر و کارشناس سینما در گفتگو با ستاد خبری جشنواره فیلم اولی ها در باره اهمیت فیلم کوتاه و حضور فیلم سازان جوان در جشنواره گفت : فیلم کوتاه ساختن به مراتب کار دشوارتری نسبت به فیلم بلند ساختن است و مثل غزل گفتن در برابر مثنوی گفتن است . اگر فیلم بلند را یک قصیده بدانیم فیلم کوتاه مثل دوبیتی و رباعی است. فیلم کوتاه دارای شخصیت مستقل و قوی است و اثرات جانبی زیادی دارد و می تواند افق های فکری و کاری یک فیلم ساز جوان را روشن کند .
الماسی در ادامه گفت: با فیلم سازی کوتاه می توانید به مختصات فرهنگی و ملی و بومی هر کشوری دست پیدا کنید . بنابراین برگزاری جشنواره های متعدد برای فیلم سازان فیلم کوتاه یک نیاز و ضرورت است تا استعدادهایشان مجال بروز و ظهورپیدا کند .
بازیگر نقش عشق ضمن بیان اهمیت تفکیک حضور فیلم سازان فیلم اولی در چنین جشنواره ای عنوان کرد : فیلم سازان اول با حضر در چنین جشنواره هایی به ایجاز در کارشان می رسند و می توانند توانایی های خودشان را محک جدی بزنند و این جشنواره می تواند یک عامل ارتباطی میان فیلم سازان جوان با جامعه باشد .
الماسی در پایان ابراز کرد: حضور در جشنواره برای جوانها باعث می شود که کارشان در مقایس وسیعی مورد نقد و نظر قرار بگیرد و امیدوارم جشنواره هر سال نسبت به دوره قبل برگزاریش پیشرفت داشته باشد و به عنوان یک پایگاه مهم برای فیلم سازان جوان محسوب شود.
نخستین جشن فارغ التحصیلی و جشنواره فیلم اولی ها توسط انجمن سینمای جوانان ایران و به دبیری هاشم میرزاخانی در تهران اردوگاه شهید باهنر از ۲۳ تا ۲۶ شهریور ماه برگزار می شود.

کد خبر: ۴۵۶۴۰

Share/Save/Bookmark


هنر نیوز – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.