جمع‌آوری امضا در مجلس برای «نامه وحدت»؛ امضاءکنندگان چه کسانی هستند؟

اختصاصی همشهری آنلاین

ایران > قانونگذاری
طراحان نامه‌ای که بیشتر امضاءکنندگانش از مخالفان طرح سوال از رئیس جمهور هستند و از آن تحت عنوان «نامه وحدت» نام می‌برند، در تلاش برای افزایش تعداد امضاهای این نامه هستند؛ این اقدام در حالی به جریان افتاده که بر جمعیت موافقان طرح سوال از رئیس جمهور نیز اضافه شده است.

«عطاء الله سلطانی صبور» نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با همشهری آنلاین درباره «نامه وحدت» گفت: برخی نمایندگان مجلس در حال جمع‌آوری امضاء نمایندگان برای نامه‌ای هستند که همه را دعوت به وحدت می‌کند.

وی در پاسخ به اینکه چه طیفی در مجلس پیگیر امضاء این نامه است، گفت: این نامه به قلم دکتر کارخانه‌‎ای نماینده مردم همدان نوشته شده است. اکثر مجلس خواهان وحدت است؛ یعنی یکدل باشیم و حرفمان هم یکی باشد.

سلطانی صبور در پاسخ به اینکه «آیا امضاء کنندگان این نامه مخالفان طرح سوال از رئیس جمهور هستند؟» گفت: جالب این است که برخی از نمایندگان هم طرح سوال از رئیس جمهور را امضا کرده‌اند و هم نامه وحدت را.

بر طبق این گزارش، از سوی دیگر «محمد دامادی» از بانیان طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس اعلام کرد: طرح سوال از رئیس جمهور با محوریت حوزه اقتصاد و نوسانات اخیر بازار ارز، یکشنبه هفته آینده تقدیم هیات رئیسه مجلس می‌شود.

در صورت به جریان افتادن این طرح محمود احمدی‌نژاد برای دومین بار برای پاسخ به سئوال نمایندگان در جلسه مجلس حاضر می‌شود. جلسه پیشین سوال از رئیس جمهور که نخستین تجربه از این دست در کشور محسوب می‌شد، اسفند ماه سال گذشته صورت گرفت. در آن زمان طبق آیین‌نامه پیشین مجلس، امکان رأی‌گیری برای اعلام‌نظر نمایندگان پس از پاسخ‌های رئیس‌جمهور وجود نداشت.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.