حلقه جاسوسی روسیه به دنبال استخدام کودکان امریکایی

یک حلقه جاسوسی که دو سال قبل در امریکا پاکسازی شده بود قصد داشت از کودکان به عنوان عامل جاسوسی خود استفاده کند این حلفه حداقل یک نفر را نیز به استخدام خود درآورده بود؛ این مسئله را مقام های کنونی و قبلی امریکایی فاش کردند.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز،   روایت رسمی ( دولت آمریکا) می گوید که وقتی مظنونین این حلقه جاسوسی در سال ۲۰۱۲ با سروصدای زیاد دستگیر شدند، اقداماتشان بی اثر ماند ولی حالا جزئیات جدید درباره فعالیت های آنها نشان می دهد اقدامات آنها بسیار پیچیده تر و بعضی اوقات موفقیت آمیز تر از آن چیزی بوده است که تا کنون گمان می رفت. تلاش این حلقه جاسوسی برای وارد کردن کودکان در فعالیت های جاسوسی نشان می دهد که اهداف آن بلند مدت بوده است؛ کودکانی که در امیرکا متولد شده یا پرورش پیدا می کنند به طور بالقوه در مقایسه با والدین خودشان در برابر جاسوسی ضربه پذیرتر هستند زیرا بعد از بزرگ شدنشان احتمال اینکه بتوانند از سیستم های کنترل سابقه دولت آمریکا عبور کنند، بیشتر است.

یک سخنگوی سفارت روسیه در واشنگتن از اظهار نظر درباره این موضوع خود داری کرد و مقام های رسمی در روسیه نیز پیش تر وجود چنین حلقه ای را تایید کرده بودند ولی تا کنون از اظهار نظر درباره جزئیات آن خود داری کرده اند. همه مظنونینی که دستگیر شدند، به خاطر اینکه به عنوان مامور مخفی برای دولت روسیه جاسوسی کرده بودند، مجرم شناخته شدند.

یک مقام دولتی می گوید که تیم فولی یکی از کودکانی بوده که به شدت برای سمت جاسوسی در آینده مستعد بوده است. البته او متولد امریکا نبوده ولی والدین او به مدت بیش از یک دهه با نام مستعار « دونالد هیتفلد » و « ترسی فولی » در امریکا زندگی کرده بودند. زمانی که آقای فولی دستگیر شد، او فقط ۲۰ سال داشت و سال دوم دانشگاه جورج واشنگتن را تازه تمام کرده بود.

مقام های ضد جاسوسی امریکا معتقدند که آقای فولی قصد داشته در بلند مدت گروه هایی از کودکان را به جاسوس تبدیل کند. مقام های امریکایی می گویند که این حلقه جاسوسی سعی داشته تعدادی از کودکان را به عضویت خود در بیاورد ولی همه کودکان به این سمت گرایش نداشته اند. مقام های امریکایی به تازگی اطلاعات جدیدی را در این باره منتشر کرده اند که از مسئله استخدام کودکان فراتر می رود.

مقام های امریکایی می گویند که یکی از این افراد « ریچارد مرفی » بوده که با نام مستعادر « ولادیمیر گوریف» سال ها به عنوان تکنسین مطمئن در گروه مشورتی دولتی موسوم به «گروه جی -۷ » مشغول به کار بوده است. او به مسئولان امریکایی مشاوره می داده که چطور تصمیم های دولت ممکن است بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار دهد.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.