حمایت انجمن اسلامی پزشکان ایران از ولایتی

۲۲خردادماه،

انجمن اسلامی پزشکان ایران با صدور بیانیه‌ای از علی‌اکبر ولایتی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد.

به گزارش حوزه احزابممتازنیوز، در بیانیه انجمن اسلامی پزشکان ایران آمده است: مساله سلامت همگانی از خواسته‌های اصولی ملت و برنامه‌های جدی نظام جمهوری اسلامی بوده و در طی سی و چند سال قبل تلاش‌ها و گام‌های جدی برای ارتقای سطح سلامت جامعه در نظام سلامت کشور برداشته شده است.

رسیدن نظام سلامت کشور به سطحی که انواع خدمات پیشرفته پزشکی و دندانپزشکی و پیراپزشکی در داخل کشور ارائه شود و انواع عمل‌های پیچیده جراحی و درمان‌های تهاجمی، نیمه تهاجمی و غیرتهاجمی و انواع خدمات تصویربرداری تشخیصی و درمانی با کیفیتی مناسب و قابل قبول در کشورمان ارائه شود و به شکلی که هم‌اکنون کشورمان یکی از قطب‌های گردشگری پزشکی و ارائه خدمات درمانی به کشورهای همسایه و حتی مراجعین سایر کشورها شده است و نیز پیشرفت‌های شگرف در تولید دارو و تجهیزات پزشکی از دستاوردهای قابل توجه نظام جمهوری اسلامی و نخبگان و دلسوزان جامعه پزشکی است.

متاسفانه معضل تامین هزینه‌های سلامت و درمان همچنان به قوت خود باقی است و بیماران و پزشکان به جای آن که در زمان طلایی درمان بیماری تنها دغدغه جان و سلامتی بیمار را داشته باشند، باید درگیر مسائل مالی و پولی درمان شوند و نقش و وظیفه بیمه‌ها در این میان همچنان کمرنگ و کم اثر باقی مانده است.

همچنین در این بیانیه آمده است: در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، سلامت رایگان یکی از دغدغه‌ها و خواسته‌های اصلی مردم بوده و ارائه برنامه‌هایی از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری پاسخی به این دغدغه مهم و اساسی است. به یژه برنامه سلامت رایگان دکتر ولایتی به عنوان چهره شاخص جامعه پزشکی و پزشکی دردآشنا که بیش از سی سال از نزدیک درگیر دردها و رنج‌ها و مشکلات نظام سلامت و بیماران نیازمند کشور بوده‌اند و سوابق مدیریتی ایشان در نظام سلامت کشور، همواره دستاوردهای ملموس و تاثیرگذاری را در پیشرفت سطح علمی و نیز کلینیکی خدمات پزشکی کشور به همراه داشته است، بیش از سایر برنامه‌ها موثر، جامع‌نگرانه، کارآمد و مثمرثمر خواهد بود.

در همین راستا انجمن اسلامی پزشکان ایران، همراه با جمعی از پزشکان و اساتید جامعه پزشکی علاقه‌مند به اجرای این طرح به عنوان گام اصلی در ارتقای نظام سلامت کشور، اقدام به پیشنهاد طرح ارائه خدمات ویزیت رایگان در مراکز درمانی داوطلب، به عنوان پاسخ مثبت جامعه پزشکی به طرح سلامت رایگان دکتر ولایتی، کاندیدای اصلح جامعه پزشکی نموده است.

بنابراین ضمن دعوت از عموم پزشکان و دندانپزشکان و اعضای جامعه پزشکی برای همراهی با این طرح، بار دیگر لازم می‌دانیم تاکید نماییم، بر اساس تحلیل‌های ارائه شده در اولین بیانیه انتخاباتی انجمن دکتر علی‌اکبر ولایتی را کاندیدای اصلح این دوره انتخابات دانسته، در کنار اقشار مختلف جامعه علی‌الخصوص اکثریت اعضای جامعه پزشکی کشور به حمایت خود از ایشان ادامه می‌دهیم.

استقبال گسترده پزشکان و اعضای جامعه پزشکی کشور از این طرح گویای امید فراوان دست‌اندرکاران نظام سلامت به موفقیت برنامه‌های ایشان بوده و امید است با انتخاب ایشان به عنوان رییس‌جمهور منتخب ملت، تحولات و پیشرفت‌های گسترده‌ای را در عرصه‌های مختلف و علی‌الخصوص در ارائه خدمات سلامت به همه اقشار جامعه و ارتقای سطح بهداشت و درمان کشور، شاهد باشیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.