خسارت ۱۵۰ میلیارد تومانی به باغات انگور تاکستان

به گزارش خبرنگار مهر، رجب رحمانی در مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه در نخستین همایش ملی انگور طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به اینکه تاکستان ۱۴ درصد انگور کل کشور و ۲۰ درصد کشمش کل کشور را تولید می‌کند، با برگزاری این همایش می خواهیم سیمای تولید انگور و کشمش این منطقه را معرفی نماییم.

وی با تاکید بر اینکه باید یک نهضت باغداری در کل کشور به راه بیاندازیم، گفت باید سیستم سنتی باغداری به ویژه برای انگور را به سیستم داربستی تغییر دهیم.

رحمانی یاد آور شد: در دور اول سفر ریاست جمهوری به استان قزوین، ۱۷ میلیارد تومان برای داربستی کردن باغات انگور درخواست کردیم که باید حتما تامین شود.

وی درادامه به نزخ خرید تضمینی کشمش اشاره کرد و افزود: متاسفانه نرخ خرید تضمینی هرکیلوگرم کشمش، ۱۷۰۰ تومان تعیین شده درحالی که براساس برآورد های کارشناسی قیمت تمام شده هر کیلو در حدود ۲۹۰۰ است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه محصولات کشاروزی  ایران مرغوب ترین محصولات در اتحادیه اروپا به شمار می رود، گفت: به عنوان مثال پسته و کشمش ایران بسیار مرغوب تراز کشور های دیگر است.

یه  گفته وی، محصولات کشاورزی استان قزوین به دلیل غنی بودن خاک آن از آهن از همه استان ها مرغوب تر است. این نماینده مجلس در ادامه به بارندگی های اخیر دراین شهرستان اشاره کرد و افزود: متاسفانه به دلیل بارندگی های شدید اوایل شهریور ماه سال جاری درحدود ۱۵۰ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان این منطقه وارد شده است که ازدولت می خواهیم مساعدت ویژه ای برای جبران خسارت کشاورزان این منطقه داشته باشد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.