داروهای ناباروری شانس ابتلا به سندرم تحریک بیش از حد تخمدان را افزایش می‌دهد

۲۶خردادماه،
ممتاز نیوز : دکتر
اشرف معینی رییس بیمارستان آرش در گفت و گو با
دانا ، با بیان اینکه بعضی از خانم های نابارور در معرض خطر ابتلا به
سندرم تحریک بیش از حد تخمدان ها می باشند گفت: این سندرم در اثر تزریقات داروهای
ناباروری بروز پیدا می‌کند و تخمدان ها بزرگ شده و شکم آب می آورد
.

وی با اشاره به اینکه این خانم ها در صورت بارداری با عوارضی
مانند تورم تخمدان ها و …. طی دو تا سه هفته مواجه می‌شوند افزود: خانم هایی که
دوره قائدگی نامنظمی دارند بیشترین گروه خطر ابتلا به این سندرم می باشند که معمولا
با علایمی شامل افزایش هورمون های مردانه مواجه بوده و لاغر می باشند.

عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان یادآور شد: در این عرصه
توصیه می گردد برای خانم هایی که در سیکل های
IVFقرار می‌گیرند از جنین های منجمد شده استفاده شده ودر سیکل
های بعدی که بیمار از نظر وضعیت جسمی مناسب تر است جنین منجمدشده منتقل شود که در
این صورت مشکلی برای فرد ایجاد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه این سندرم با داروهای ناباروری
اتفاق می افتد تصریح کرد: بهترین اقدام از نظر پزشکی این است که داروهایی با
عوارض کمتر برای زنان نابارور تجویز شود.

دکتر معینی ادامه داد: شیوع نوع خطرناک این سندرم ۰/۲ تا
یک درصد است که این اشخاص برار بهبودی باید در بیمارستان بستری شوند ولی حدود ۳۰
درصد از زنان باردار مبتلا به سندرم تحریک بیش از حد تخمدان ها می شوند که درمان
آنها به صورت سرپایی پیگیری می گردد.

وی در ادامه یادآور شد: این سندرم که با بارداری زنان
اتفاق می افتد علایمی شامل آب آوردن ریه، شکم بزرگ، لخته شدن خون در عروق همراه
است.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید *

بستن تبلیغ