دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش خبرداد: تصویب نهایی سند درس ملی

0151.jpeg

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش از تصویب نهایی سند درس ملی در جلسه شامگاه گذشته این شورا خبر داد و گفت: با نهایی شدن این سند، برنامه‌های درسی آموزش و پرورش صاحب سند مدون شد.

مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش‌و‌پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: با تصویب سند درس ملی که به سند رمضان نیز معروف است یکی از بنیادی ترین تحول در محتوای آموزش و پرورش آغاز می‌شود. چرا که بر اساس این سند تمامی برنامه‌ریزی‌های مربوط به محتوا و کتب آموزشی در دوره‌های مختلف تحصیلی بر اساس این سند بازخوانی و بازتولید خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه همسو سازی کتب آموزشی در راستای برنامه‌های این سند از سال گذشته آغاز شده اما با تصویب سند درس ملی محتوای آموزشی نظام تعلیم و تربیت صاحب یک سند بالادستی برای تدوین و تولید محتوا شده است که تمامی برنامه‌های آن متناسب با اهداف تحول بنیادین است.

نوید ادهم گفت: سند درس ملی علاوه بر باز تولید محتوای تمامی کتابهای آموزشی، کمک آموزشی و سایر حوزه‌های مربوط به محتوا را در دستور کار قرار دارد بلکه در خصوص شیوه‌های ارزشیابی نیز برنامه‌های جدیدی را برای نظام تعلیم و تربیت مصوب کرده است.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: از این پس تمامی کتاب‌های همه مقاطع تحصیلی و همچنین محتوای کمک آموزشی باید بر اساس این سند تدوین شود. همچنین بخش خصوصی نیز که بخشی از برنامه‌های کمک آموزشی را در دستور کار دارند و در تولید محتوای کمک آموزشی با وزارت آموزش و پرورش همکاری دارند باید محتوای خود را همسو با سند درس ملی بازنگری کنند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.