دستیابی به فناوری تبدیل کود مرغی به خوراک دام در کشور

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

رییس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور از موفقیت محققان علوم دامی کشور در دستیابی به دانش فناوری تبدیل کود مرغی به خوراک دام خبر داد.

هرمز منصوری در گفت‌وگو با ایسنا گفت: میزان قابل توجهی از خوراک در وقت تغذیه طیور به کف سالنی که این طیور در آن نگهداری می‌شوند، ریخته می‌شود که مجددا قابل استفاده نمی باشد. علاوه بر این در فضولات طیور میزان قابل توجهی از خوراک مصرفی که برای آنان قابل هضم نمی باشد نیز وجود دارد.

منصوری افزود: محققان با دستیابی به این فناوری موفق شده‌اند از تلفات خوراک طیور، خوراک دام تولید نمایند. این خوراک می تواند تا ۲۰ درصد جیره دام‌های بزرگ را تشکیل دهد.

رییس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور اضافه نمود: خوراک کود مرغی پروتئین بالایی دارد و به سبب این که همه آلودگی‌های میکروبی آن از بین رفته از سلامت مناسبی نیز برخوردار است.

وی گفت: در حال حاضر تهیه این خوراک به صورت پایلوت در استان خراسان انجام می‌شود که در صورت استقبال واحدهای تولیدی این خوراک در سایر استان‌ها نیز دایر می‌شود.

وی در پایان به توانایی تولید خوراک دام از ضایعات میوه و سبزیجات میادین تره بار نیز اشاره نمود و گفت: این طرح نیز برای اولین بار در استان تهران در حال اجراست که خوشبختانه علاوه بر کاهش بها‌های شهرداری برای جمع آوری این ضایعات، سبب تامین بخشی از نیاز خوراک دامها نیز شده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.