دکتر روحانی وارد تهران شد

فروردین ۱۴۰۳

رئیس جمهور پس از سفر دوروزه به قرقیزستان برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای دقایقی پیش وارد تهران شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران که در رأس یک هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی به منظور شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به قرقیزستان سفر کرده بود، شامگاه جمعه وارد تهران شد.

دکتر روحانی در پایان سفر دو روزه به قرقیزستان، ساعاتی قبل با بدرقه اول‌وزیر و معاون وزیر امور خارجه این کشور، بیشکک را به مقصد تهران ترک کرده بود.

«اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهور در فرودگاه مهرآباد تهران، به طور رسمی از دکتر روحانی استقبال کرد.

در مراسم استقبال از رییس‌‌جمهور، علی‌اکبر ولایتی مشاور عالی رهبر معظم انقلاب، علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و امور دارایی، محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور، علی‌اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، حضور داشتند.

رییس جمهور در سیزدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که با حضور روسای کشورهای عضو از جمله روسیه و چین و همچنین روسای کشورهای ناظر و هیأت‌های بلند پایه برگزار شد، شرکت و سخنرانی کرد.

دکتر روحانی در این سفر با روسای جمهور روسیه، چین، قرقیزستان، قزاقستان، افغانستان، تاجیکستان، مغولستان و وزیر خارجه هند دیدار و گفتگو کرد.

رییس‌جمهور همچنین در پایان روز اول سفر به قرقیزستان با ایرانیان مقیم این کشور ملاقات کرد و در سخنانی با ابراز خرسندی از حضور در جمع صمیمی و دوستانه ایرانیان مقیم قرقیزستان، خطاب به آنان گفت: ایرانیان هر کجا که رفته‌اند افتخاری برای کشور بوده و شما نیز در قرقیزستان سفیران جمهوری اسلامی ایران هستید.

دکتر روحانی را در این سفر دو روزه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور همراهی کردند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.