“رادیو فیلم” پر مخاطب ترین برنامه رادیو نمایش

۲۳فروردین۱۳،

رئیس مرکز هنرهای نمایشی و رادیو نمایش موضوعات انتخابی برای پخش از رادیو فیلم را برپایه محورهای مناسبتی،اخلاقی و دینی برشمرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی صدا، مهدی دهقان نیری رئیس مرکز هنرهای نمایشی و رادیو نمایش در طی گزارشی اعلام کرد: پخش برنامه ” رادیو فیلم” که از بدو تأسیس رادیو نمایش صورت گرفته جزو پر مخاطب ترین برنامه های این رادیو بوده و بر پایه تبدیل فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی ایرانی به برنامه ای رادیویی بنا نهاده شده است که خود تحولی نوین در این عرصه محسوب می گردد.

وی افزود: برنامه رادیو فیلم توانسته است از پر مخاطب ترین برنامه های ایام نوروز ۹۲ رادیو باشد.

رئیس مرکز هنرهای نمایشی آگاهی مخاطب از تمامی صحنه های بدون دیالوگ توسط یک راوی یا یک شخصیت اضافه شده به فیلم ، دارا بودن تیتراژی منحصر به فرد و پخش بخشی از مهم ترین دیالوگ های بازیگران پس از معرفی ایشان ، کوتاه کردن صحنه های کش دار فیلم که خارج از حوصله یک برنامه رادیویی است توسط افکت و توضیحات راوی را از جمله نکات خلاقانه برنامه ” رادیو فیلم ” دانست.

دهقان نیری افزود: با توجه به پخش صدای اصلی فیلم ، در برنامه رادیو فیلم از فیلم های ایرانی استفاده می گردد ، چرا که برای پخش فیلم های خارجی می بایست صدای دوبلورها پخش شود که در معرفی شخصیت ها و بازیگران اشکال بوجود می آید .

وی موضوعات انتخابی برای پخش از رادیو فیلم را بیشتر بر پایه مناسبت ها ، موضوعات اخلاقی و دینی بر شمرد و افزود: تاکنون بیش از ۹۱ فیلم سینمایی و ۴ سریال تلویزیونی را به فیلم تبدیل و از رادیو نمایش پخش شده  است که تعداد ۲۱ عنوان فیلم از جمله: فیلم های آواز گنجشک ها به کارگردانی مجید مجیدی، ارتفاع پست به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، دل شکسته به کارگردانی علی روئین تن و … و ۴ سریال هم  در ایام نوروز ۹۲ پخش شده است./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.