راه‌اندازی خطوط جدید تولید داروهای هایتک/ تامین نقدینگی مورد نیاز شرکت‌های دارویی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره برنامه‌ریزی برای تولید داروهای هایتک جدید در مجموعه‌های دارویی تامین اجتماعی گفت: اساس کار بر همین است و همکاران ما علاوه بر خطوطی که اکنون به ظرفیت اسمی رسیده‌اند، خطوط جدید در راستای تولید داروهای نوین و هایتک و سایر داروهای مورد نیاز را هم برنامه ریزی کرده‌اند و تولیدات مطلوبی در این مجموعه خواهیم داشت.

راه‌اندازی خطوط جدید تولید داروهای هایتک/ تامین نقدینگی مورد نیاز شرکت‌های دارویی

به گزارش ممتاز نیوز، صولت مرتضوی در حاشیه بازدید از شرکت کارخانجات داروپخش و در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه حسب دستور رئیس جمهور در راستای افزایش تولید و به ظرفیت مناسب رساندن کارخانجات تولیدی در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز توفیق شد تا از این مجموعه بازدید کنیم که خوشبختانه هم از نظر نرم‌افزاری و هم سخت‌افزاری از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار است افزود: مجموعه هولدینگ تیپیکو ۵۰ درصد مواد اولیه داروهای مورد نیاز کشور را تامین می کند. تامین ۳۰ درصد بازار دارویی کشور نیز توسط این هولدینگ انجام می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه از مشاهده پیشرفت‌ها و روند تولید در این کارخانه دارویی، احساس غرور می‌کنیم گفت: با به‌کارگیری نیروهای جوان، لایق و مستعد، خط توسعه سرم در داروپخش راه اندازی شده است که تا پایان ماه میزان تولید از سه میلیون واحد به سه میلیون و ۸۰۰ هزار واحد و در یک برنامه زمانبندی چهار تا پنج ماهه به شش میلیون بطری نیم لیتری تولید سرم خواهد رسید.

مرتضوی ادامه داد: ظرفیت شرکت‌های مذکور در حوزه تولید آنتی‌بیوتیک نیز ظرفیت بسیار بالایی است و دستورات لازم توسط مسئولان صادر شده است. در این ماه به تولید بیش از دومیلیون واحد آنتی بیوتیک خواهیم رسید و این ظرفیت قابل افزایش است. چنانچه بازار کشش داشته، ضرورت وجود داشته باشد و نیاز کشور هم باشد، حتما همکاران ما در مجموعه شرکت‌های داروسازی این توان را دارند که نیاز کشور را برطرف و وضعیت را ساماندهی کنند.

وی با بیان اینکه در دوران کرونا، داروهای جایگزین مصرف و مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها کاهش یافته بود، موج جدید آنفلوآنزا سبب شد مقداری کمبود در بازار رخ دهد که حسب دستور رئیس جمهور این خلاء در کمترین فرصت زمانی برطرف خواهد شد و ما مشکلی از این بابت نخواهیم داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ظرفیت کارخانجات ما علاوه بر رفع نیاز داخل، امکان صادرات را هم دارد و امید است بتوانیم در یک برنامه زمانبندی ابتدا نیاز داخل را تامین و سپس برای رقابت پذیری و ارزآوری صادرات هم داشته باشیم.

مرتضوی درباره حمایت دولت از ارتقای تولیدات دارویی در کشور نیز گفت: دولت با تمام توان در خدمت ملت است. چنانچه نیاز به سرمایه در گردش وجود داشته باشد نقدینگی مورد نیاز را برای شرکت های دارویی حتما تامین خواهیم کرد.

وی ادامه داد: همچنین چنانچه نیاز به واردات و کوتاه کردن تشریفات گمرکی باشد در جلسه ای که با معاون اول داشتیم دستورهای لازم صادر شد و احساس کمبودی نمی کنیم. تنها باید برنامه‌ریزی شود که بتوانیم متناسب با نیاز کشور و درصدی هم بیش از نیاز کشور تولید داشته باشیم. ظرف هفته جاری مشکلات آنتی بیوتیک و سرم به صورت ریشه‌ای حل خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تولید داروهای هایتک جدید در مجموعه‌های دارویی تامین اجتماعی نیز گفت: اساس کار بر همین است و همکاران ما علاوه بر خطوطی که اکنون به ظرفیت اسمی رسیده‌اند خطوط جدید در راستای تولید داروهای نوین و هایتک و سایر داروهای مورد نیاز را هم برنامه ریزی کرده‌اند و تولیدات مطلوبی در این مجموعه خواهیم داشت.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.