رسانه‌های روسیه از جستجوی گوگل حذف می شوند

اتحادیه اروپا با ارسال نامه ای به گوگل، خواستار حذف رسانه‌های دولتی روسیه از نتایج این موتور جستجو شد.

رسانه‌های روسیه از جستجوی گوگل حذف می شوند

به گزارش ممتاز نیوز، اتحادیه اروپا با ارسال نامه‌ای از گوگل خواسته تا ممنوعیت رسانه‌ای کردن رسانه‌های دولتی روسیه از جمله راشاتودی (RT) و اسپوتنیک را برای موتورهای جستجو و شرکت‌های اینترنتی این کشور اعمال کند.

چند روز پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین، دستور ممنوعیت فعالیت رسانه‌های دولتی روسیه از سوی اتحادیه اروپا صادر شد و رئیس کمیسیون اروپا این دستور را مانعی برای نشر دروغ در توجیه جنگ پوتین اعلام کرد. پس از آن فیسبوک، توئیتر، تیک تاک و یوتیوب دسترسی رسانه‌های روسی در سراسر اروپا را محدود کردند.

هم اکنون مقامات اتحادیه اروپا در نامه‌ای که از سوی گوگل در دیتابیس درخواست‌های دولتی این شرکت بارگذاری شده، از گوگل خواسته‌اند که دستور رسمی کمیسیون اروپا برای ممنوعیت پخش شبکه خبری RT و اسپوتنیک در اتحادیه اروپا را اعمال کند. با توجه به اینکه موتورهای جستجو نقش مهمی در انتشار محتوا دارند، در این نامه این‌طور قید شده که اگر گوگل رسانه‌های مذکور را از موتور جستجوی خود حذف نکند، دسترسی عمومی کاربران به محتوای این رسانه‌ها تسهیل می‌شود.

در راستای محدودیت‌های اعمال شده، قرار است گوگل تبلیغات خود را برای تبلیغات کنندگان مقیم روسیه در تمامی پلتفرم‌ها و شبکه‌های جهانی خود متوقف کند.

این اقدام علاوه بر تعلیق اخیر تبلیغات گوگل در روسیه محسوب می‌شود. پیش از این نیز فروش تبلیغات آنلاین توسط گوگل و یوتیوب در روسیه متوقف شده بود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.