رهگیری یک هواپیمای مسافری توسط جنگنده های انگلیسی

به گزارش ایرنا، این هواپیما که از تونس عازم گلاسکو در منطقه اسکاتلند واقع در شمال انگلیس بود، حوالی ظهر امروز و بر فراز سواحل فرانسه ارتباط رادیویی اش با برج مراقبت قطع می شود و بلافاصله یکی از جنگنده های تایفون نیروی هوایی انگلیس برای شناسایی و رهگیری این هواپیما از شمال غرب لندن به پرواز در می آید.

به نوشته سایت روزنامه ‘اسکاتسمن’ یک هواپیمای نظامی دیگر نیز به عنوان پشتیبان به حالت آماده باش در می آید تا در صورت نیاز اقدام به عملیات کند.

بر اساس این گزارش، هواپیمای مسافری که متعلق به شرکت گردشگری و خدمات مسافرتی ‘توماس کوک’ بوده، مدت کوتاهی پس از پرواز جنگنده انگلیسی، مجددا ارتباط خود را با برج مراقبت برقرار می کند و بدون مشکل در فرودگاه گلاسکو به زمین می نشیند.

وزارت دفاع انگلیس چهارشنبه شب، پرواز هواپیمای جنگی تایفون برای رهگیری یک هواپیمای مسافری را تایید کرد و افزود: در پی برقراری ارتباط هواپیما با برج مراقبت و شناسایی شدن آن، عملیات رهگیری خاتمه یافت.

نیروی هوایی انگلیس در آستانه بازی های المپیک حداقل چهار فروند هواپیمای تایفون را در پایگاهی واقع در شمال غرب لندن مستقر کرده است تا با ‘هرگونه تهدید تروریستی هوایی’ مقابله کنند.

مقامات انگلیسی از اوایل هفته گذشته مقررات ‘پرواز ممنوع’ را بر فراز دهکده المپیک لندن و مناطقی از جنوب شرق انگلیس، به مورد اجرا گذاشته اند که تا پایان مسابقات المپیک پا برجا خواهد بود.

وزارت دفاع انگلیس برای کنترل منطقه پرواز ممنوع از موشک های زمین به هوا، هواپیماهای جنگی و بالگردهای نظامی استفاده می کند.

این منطقه پرواز ممنوع تا شعاع ۳۰ مایلی دهکده المپیک و مناطقی از شهر لندن و اطراف آن را شامل می شود و به گفته مقامات وزارت دفاع شامل پروازهای مسافری که در کریدورهای هوایی از قبل تعیین شده پرواز می کنند، نمی شود.

بر اساس گزارش های رسانه ای در صورتی که هواپیما و یا دیگر اشیاء پرنده بدون مجوز وارد منطقه پرواز ممنوع شوند، پس از ارسال هشدارهای لازم ممکن است با موشک و یا هواپیماهای جنگی هدف حمله قرار بگیرند و ساقط شوند.

وزارت دفاع انگلیس همچنین برای مقابله با تهدیدات احتمالی هوایی در شش نقطه از شهر لندن و مناطق اطراف موشک های زمین به هوا مستقر کرده است.

ناو جنگی ‘ایچ ام اس اوشین’ نیز به همراه اسکادران بالگردی خود از هفته گذشته در رودخانه تیمز و در نزدیکی دهکده المپیک پهلو گرفته است.

علاوه بر به کارگیری تجهیزات نظامی پیشرفته، مجموعا حدود ۲۵ هزار نیرو نیز مسئولیت امور امنیتی المپیک لندن را برعهده دارند.

بازیهای المپیک ۲۰۱۲ از تاریخ ۲۷ ژوییه تا ۱۲ اوت (۶ تا ۲۲ مرداد ) در لندن برگزار می شود.

لندن تنها شهر جهان است که تاکنون سه بار میزبان بازیهای المپیک شده است. پیشتر بازیهای المپیک ۱۹۰۸ و ۱۹۴۸ در پایتخت انگلیس برگزار شده بود.

اروپام**۳۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۷۳۴۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.