روسیه از رد طرح عنان از سوی ‘ارتش آزاد سوریه’ ابراز نگرانی کرد

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش وزارت خارجه روسیه، لوکاشویچ روز سه شنبه گفت: مسکو تصمیم ‘ارتش آزاد سوریه’ برای توقف اجرای طرح ‘کوفی عنان’ را به منزله تلاش برای ناکامی فعالیت های گروه ناظران سازمان ملل در سوریه می داند.

‘سامی الکردی’ فرمانده ارتش به اصطلاح آزاد سوریه روز گذشته از تصمیم این تشکیلات غیر قانونی برای خودداری از اجرای طرح عنان خبر داد و اعلام کرد: تصمیم گرفتیم اجرای طرح عنان را متوقف کنیم و از امروز به دفاع از ملت خود بپردازیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: این تصمیم را همانند تلاش برای ناکام گذاشتن مساعی بین المللی برای کمک به پایان مناقشات مسلحانه و آغاز روند حل و فصل سیاسی در سوریه تلقی می کنیم.

لوکاشویچ اظهار داشت: اظهارات فرمانده ارتش آزاد سوریه موجب نگرانی شدید روسیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته همچنین یک گروه مسلح غیرقانونی دیگر در سوریه بنام ‘ارتش معترضان سوریه’ اعلام موجودیت کرد و با توجه به این مساله می توان گفت روندی خطرناک جریان دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: روزانه در سوریه از ۲۰ تا ۳۰ سرباز دولتی به دست جنگجویان که آتش بس را نقض می کنند، کشته می شوند و در چنین شرایطی این سوال مطرح است که این اقدامات چگونه می تواند با درخواست فرمانده ارتش آزاد سوریه برای اعزام نیروهای صلحبان به این کشور همخوانی داشته باشد.

وی افزود: جامعه جهانی در باره تقاضای گروه های مخالف دولت سوریه برای ایجاد محدوده پرواز ممنوع در این کشور هم باید از وقایع لیبی درس عبرت بگیرد.

لوکاشویچ در ادامه سخنان خود حمایت برخی کشورها از ارسال سلاح و مهمات به سوریه برای تجهیز گروه های مخالف دولت این کشور را هم غیرقابل قبول خواند.

‘میخاییل بوگدانف’ نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و معاون وزیر امور خارجه این کشور نیز امروز از خودداری ‘ارتش آزاد سوریه’ از گروه های مخالف دولت این کشور از اجرای طرح عنان انتقاد کرد و افزود: این اقدام ناگوار و بسیار منفی است.

وی اظهار داشت: مسکو از تصمیم ‘ارتش آزاد سوریه’ در خودداری از اجرای طرح عنان دلسرد شده است.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۸۷۱۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.