رویترز: افشای تمام اطلاعات اسنودن می‌تواند «بدترین کابوس» آمریکا را رقم بزند

اردیبهشت ۱۴۰۳

خبرنگار روزنامه «گاردین» می‌گوید اسنودن اطلاعاتی در اختیار دارد که در عرض یک دقیقه می‌تواند ضربه‌ای بی‌سابقه به آمریکا وارد کند.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، خبرگزاری رویترز گزارش داد: یک روزنامه‌نگار نزدیک به «ادوارد اسنودن» افشاگر آمریکایی می‌گوید اگر اسنودن تمام اطلاعاتی را که در اختیار دارد افشا کند، می‌تواند «بدترین کابوس» آمریکا را رقم بزند.

«گلن گرین‌والد» خبرنگار روزنامه «گاردین» که اولین بار اسناد اسنودن را منتشر کرد، در مصاحبه‌ای که روز شنبه به چاپ رسید، گفت دولت آمریکا باید در پیگیری و برخورد با این کارمند سابق آژانس امنیت ملی، بسیار محتاط باشد.

وی در مصاحبه با روزنامه آرژانتینی «لا ناسیون» گفت: اسنودن آنقدر اطلاعات در اختیار دارد که می‌تواند در عرض یک دقیقه چنان ضربه‌ای به آمریکا بزند که تاکنون نظیر نداشته است.

گرین‌والد افزود: دولت آمریکا باید هر روز زانو بزند و دعا کند که اتفاقی برای اسنودن نیفتد، چراکه اگر اتفاقی برای او رخ دهد، تمام اطلاعات وی افشا می‌شود و آنوقت بدترین کابوس آمریکا رقم می‌خورد.

اسنودن که به اتهام جاسوسی از سوی آمریکا تحت تعقیب قرار دارد بیش از دو هفته است که در بخش ترانزیت فرودگاه مسکو به سر می‌برد. وی به دنبال گرفتن پناهندگی سیاسی از روسیه است، تا زمانی که بتواند به صورت قانونی به کشورهای آمریکای لاتین سفر کند. ونزوئلا، بولیوی و نیکاراگوئه به وی پیشنهاد اعطای پناهندگی سیاسی داده‌اند. گرین‌والد سه‌شنبه هفته قبل به رویترز گفته بود که اسنودن احتمالا پیشنهاد پناهندگی در ونزوئلا را می‌پذیرد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.