رکود انتظاری در کمین بازار مسکن

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت:‌ بازار مسکن در حال حاضر iبه خاطر نوسانات ارزی در رکود انتظاری iبه سر می برد.

مصطفی قلی خسروی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، با بیان اینکه جو روانی ناشی از نوسانات ارزی در کشور ثباتی برای قیمت مسکن را iبه همراه ندارد افزود: قیمت های مسکن در حال حاضر با نوسان مواجه است و مدام در حال افزایش یا کاهش است.

* کاهش معاملات از ۱۵ هزار iبه ۵ هزار قرارداد

وی در ادامه افزود: در حال حاضر قراردادهای ملکی از ۱۵ هزار معامله در روز iبه ۵ هزار معامله کاهش یافته که این نشان دهنده رکود در بازار است.

خسروی با بیان اینکه بازار مسکن در حال حاضر در رکود انتظاری iبه سر می برد افزود: آرامش ارزی بازار مسکن را iبه ثبات قیمتی نزدیک تر می کند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری با اشاره iبه اینکه بیش از ۸۰ درصد از مصالح ساختمانی تولید داخل است افزود: بیشترین افزایش قیمت مسکن ناشی از جو روانی است و افزایش قیمت مصالح ساختمانی تاثیر چندانی در نوسان مسکن ندارد.

وی با اظهار امیدواری iبه بازار مسکن، گفت: iبه آینده بازار مسکن خوش بین هستیم.

* سال ۹۲ و ۹۳ iبهترین روزهای مسکن

خسروی با اشاره iبه اینکه سال ۹۲ و ۹۳ iبهترین روزهای بازار مسکن پیش بینی می شد افزود: نوسانات ارزی در حال حاضر این بازار را با مشکل روبرو کرده است.

وی در ادامه اظهار داشت: فرهنگ سازی در میان مردم نقش موثری در iبه ثبات رسیدن قیمت مسکن دارد.

خسروی در پایان خاطرنشان کرد: قیمت مسکن در چند ماه اخیر افزایش داشته و امیدوار هستیم تا iبه ثبات رسیدن بازار آرامش iبه بازار مسکن بازگردد./ی


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.