رییس‌کل دادگستری استان زنجان:جلب اعتماد عمومی لازمه امنیت پایدار است

رییس‌کل دادگستری استان زنجان با بیان این‌که «ایجاد و حفظ امنیت اساسی‌ترین وظیفه نیروی انتظامی است»، گفت: امنیت پایدار با جلب اعتماد عمومی محقق می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان جعفر گل‌محمدی در نشست مشترک مسوولان عالی قضایی و فرماندهان انتظامی استان زنجان که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در دادگستری زنجان برگزار شد، تصریح کرد: ممکن است امنیت به وسیله امکانات و برخوردهای فیزیکی و زندان رفتن و محاکمه کردن ایجاد شود، اما حفظ امنیت تنها با جلب اعتماد عمومی امکان‌پذیر است و اگر مردم همراه با حکومت و دولت باشند، امنیت برقرار می‌شود و استمرار می‌یابد.

وی، توجه به کرامت و حرمت انسانی را موجب ایجاد اعتماد در مردم دانست و خاطرنشان کرد: توجه به کرامت انسانی و احترام به کارکنان و آحاد جامعه،اعتماد عمومی نسبت به دادگستری و نیروی انتظامی را جلب می‌کند و همه این‌ها مقدمه اجرای عدالت در جامعه است.

رییس شورای قضایی استان زنجان، امنیت معنوی و احساسی موجود در استان را مرهون زحمات کارکنان نیروی انتظامی دانست و با بیان این‌که «کارکنان نیروی انتظامی استان نیروهایی صادق، متدین و پاکدامن هستند»، افزود: نیروهای انتظامی باید با سعه‌صدر با مردم برخورد و قانون را اعمال کنند تا زمینه هرچه بیشتر شدن اعتماد عمومی فراهم شود.

در ادامه، فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان نیز این استان را جزو سه استان امن کشور اعلام کرد و گفت: فرماندهی انتظامی استان جزو پنج استان برتر کشور در زمینه کشف جرایم و دارای رتبه ششم در زمینه رضایت‌مندی مردم از پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها است.

سردار یحیی شرفی با اشاره به سایر اقدامات این فرماندهی اظهار کرد: کشفیات موادمخدر نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته و ۷ میلیارد تومان نیز کالای قاچاق کشف شده است که مهم‌ترین عامل در این زمینه همراهی دل‌سوزانه قضات و حمایت‌های قضایی بوده است.

وی رویکرد پلیس را رویکردی پیشگیرانه و مبتنی بر سرمایه‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: سرمایه اجتماعی اساس اقتدار پلیس و اساس سرمایه اجتماعی نیز ارتباط، اعتماد و مشارکت اجتماعی است که در این رابطه نیز تکیه ما بر قضات و مسوولان عالی قضایی استان است.

در پایان این نشست از تعدادی از فرماندهان و کارکنان نمونه نیروی انتظامی استان قدردانی شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.