رییس کل دادگستری استان کرمان: کمیسیون‌های ادارات نسبت به حقوق مردم و دولت حساس باشند

۰۱م آذر ،

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان گفت: در کمیسیون ها معیار قانون و مقررات باشد و حقوق مردم و دولت به یک میزان مدنظر قرار گرفته می گردد.

به گزارش گروه دریافت خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه کویر، حجت الاسلام و المسلمین علی توکلی در نشست با اعضاء و دبیران کمیسیون‌های شبه قضایی ادارات استان کرمان گفت: باید در همه حال معیار رسیدگی به امور قانون و مقررات باشد و مسوولان کمیسیون‌ها نسبت به حقوق مردم و دولت به یک میزان حساسیت داشته باشند.

وی افزود: در مواردی دیده شده که کفه ترازو در کمیسیون‌ها به نفع مردم یا دولت گرفته شده که این روش از نظر قانون، شرع و اخلاق صحیح نیست.

رییس کل دادگستری استان کرمان، کمیسون های ادارات را رکن اساسی ادارات دانست و اظهار کرد: در هر اداره‌ای کمیسیون رکن اساسی است که هم می‌تواند حاشیه‌ساز باشد و هم می‌تواند در جهت سالم سازی امور گام بردارد.

وی ادامه داد: کمیسیون ها شمشیر دو لبه محسوب می شوند و این بر حساسیت کار آنها می افزاید.

توکلی حضور پررنگ و اثر بخش قضات را در کمیسیون‌ها خواستار شد و بیان کرد: قضات به عنوان عضو آشنا به قانون و مقررات در کمیسیون‌ها نقش اساسی را ایفا می‌کنند و باید به صورتی برنامه ریزی کرد تا با حضور مستمر و پررنگ خود در کمیسیونها به آراء اتقان بیشتری ببخشند.

رییس کل دادگستری استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: مردم انتظار دارند که با فردی بی طرف در کمسیون صحبت کنند.

در ادامه این جلسه اعضای کمسیون‌ها در مورد مشکلات حوزه کاری خود و ارائه راهکارهای روان سازی و تسریع امور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.